سمپوزیم مجسمه سازی مهاباد می تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد

سرویس آذربایجان غربی- استاد مهدی ضیاءالدینی، گفت: استقبال مردم مهاباد از نخستین سمپوزیم مجسمه سازی در این شهر بی نظیر است و امیدواریم این رویداد بتواند به الگوی مثبت و مطلوبی برای دیگر شهرهای کردستان و منطقه هم تبدیل شود.

استاد مهدی ضیاءالدینی، دیگر هنرمند برجسته کردستانی که در نخستین سمپوزیم مجسمه سازی مفاخر مهاباد، به خلق پیکره استاد هنرمند "محمد ماملی" مشغول است، در گفتگو با خبرنگار کردپرس از استقبال پرشور مردم مهاباد از این رویداد هنری تقدیر کرد و گفت: تاکنون در هیچ کدام از سمپوزیوم‌هایی که شرکت کرده‌ام با چنین استقبال باشکوه مردمی روبرو نبودم و این جای مسرت و خوشحالی است که مردم از یک امر فرهنگی و هنری بدین نحو استقبال می‌کنند.

 او ادامه داد: چنین امری بی‌سابقه بوده است البته ما انتظار همین برخورد را از مردم میهمان نواز و فرهنگ دوست مهاباد هم داریم.

ضیاءالدینی بیان کرد: سمپوزیوم‌های این چنینی به دلیل نتایج مثبتی که داشته‌اند تاکنون در شهرهای مختلف در سطح جهان ادامه پیدا کرده اند. در مهاباد نیز که برای نخستین بار است، برگزار می‌شود، امیدواریم بتواند به الگوی مثبت و مطلوبی برای دیگر شهرهای کردستان هم تبدیل شود.

هنرمند کردستانی تاکید کرد: چنین سمپوزیوم‌هایی می‌تواند مشوقی بسیار عالی برای جوانانی باشد که به این حوزه هنری علاقمند هستند و می‌خواهند وارد این عرصه هنری شوند آنها می‌توانند از نزدیک با هنرمندان حاضر در سمپوزیوم آشنا شده و از طریق برقراری ارتباط با این هنر به شرط پشتکار و همت عالی وارد این بخش هنری شوند.

او افزود: البته تمامی هنرها احتیاج به همت و پشتکار فراوان دارد و امیدوارم جوانانی که در این مدت در این سمپوزیوم شرکت می‌کنند در صورت علاقه بتوانند وارد این عرصه هنری شوند و همین سمپوزیوم می‌تواند بزرگترین مشوق برای آنها باشد.

استاد ضیاءالدینی در خصوص دلیل انتخاب پیکره استاد محمد ماملی در این سمپوزیوم گفت: پیشتر نیز پیکره استاد محمد ماملی را در ارتفاع یک متری درست کرده بودم و در این سمپوزیوم نیز دوباره این پیکره را انتخاب کردم البته پیکره یک متری هنوز در جای به خصوصی نصب نشده است و بین مجموعه کاری بنده قرار دارد.

هنرمند کردستانی با بیان اینکه هدف هنر، ارتباط با مردم است گفت: پیکرسازی و مجسمه سازی به دلیل وجود بُعد و قابل لمس بودن با سایر عرصه‌های هنری متفاوت است و این اجازه را به مردم می‌دهد تا از نزدیک با این هنر آشنا شوند و با لمس آن روح آثار هنری را درک کنند و این قابل لمس بودن می‌تواند به عنوان یک جاذبه مردم را به سوی خود جذب کند.

به گزارش کردپرس، استاد مهدی ضیاء الدینی در سال ۱۳۴۰ در شهر سنندج بدنیا آمده و از دوران کودکی با علاقه ای که به نقاشی داشته در این زمینه فعالیت کرده اما از سال ۱۳۵۵ زیر نظر برادر خود استاد هادی ضیاء الدینی از اساتید به نام تجسمی کشور به صورت حرفه ای به نقاشی روی آورده است. وی با ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و زیر نظر استاد روئین پاکباز به ادامه فعالیت پرداخت.

بیش از ۲۵ سال تدریس در مراکز مختلف هنری و دانشگاه های استان، آموزش هنرمندان در زمینه تجسمی که اغلب آنان امروز از هنرمندان مطرح استان محسوب می شوند بخشی از فعالیت های این هنرمند کردستانی است.

برگزاری ده ها نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور در زمینه نقاشی و مجسمه در کارنامه فعالیتی این هنرمند دیده می شود.

نخستین سمپوزیم مجسمه سازی مفاخر مهاباد بە میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد،  با حضور اساتید و هنرمندان نامدار؛ هادی ضیاالدینی، مهدی ضیاالدینی، بشیر ناصری، رضا قره‌باغی، بیژن غنچه‌پور و  ناصر خاورزاده در پلازای میدان منگوران، از اول اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در میدان منگوران در حال برگزاری است و بازدید برای عموم مردم آزاد است.

کد خبر 2769757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha