4 نکته مهم در روابط بین آنکارا و بغداد وجود دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ثائر الجبوری، نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق از وجود 4 نکته مهم در روابط بین آنکارا و بغداد خبر داد.

به گزارش کردپرس، ثائر الجبوری، نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق،  در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه 4 نکته مهم در روابط بین آنکارا و بغداد وجود دارد، گفت: «ترکیه کشوری همسایه است که با آن روابط تاریخی و منافع اقتصادی و امنیتی داریم، اما سال هااست که  این کشوراز طریق بمباران هوایی و توپخانه ای حاکمیت عراق را نقض کرده است که برخی از این اقدامات به تلفات غیرنظامی منجر شده است».

الجبوری با اشاره به اینکه این 4 نکته مهم در روابط آنکارا و بغداد شامل منافع مشترک امنیتی، اقتصادی و تجاری و مسئله حقآبه عراق است، افزود:ایجاد روابط دوجانبه مبتنی بر حسن همجواری باید دراولویت آنکارا قرارگیرد و با بغداد بر اساس حمایت از ثبات عراق تعامل کند و از هرگونه اقدامی که حاکمیت عراق را نقض کند، بپرهیزد.

وی تصریح کرد: تقویت روابط ترکیه و عراق منجر به گسترش روند سرمایه گذاری و اقتصادی می شود که تأثیر مثبتی بر اوضاع دو کشور خواهد داشت.

 گفتنی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه 4اردیبهشت 1403 به اولین سفر خود به بغداد پس از 13 سال پایان داد.

کد خبر 2769743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha