نابودی PKK به نفع عراق نیز هست

سرویس ترکیه -اردوغان در هنگام بازگشت از عراق اعلام کرد که PKK تهدیدی برای ثبات، توسعه و صلح عراق بوده و نابودی آن به نفع عراق نیز هست.

به گزارش کردپرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که نابودی حزب کارگران کردستان(PKK) به نفع عراق نیز هست زیرا که PKK تهدیدی برای ثبات، توسعه و صلح عراق نیز بوده است.

به نوشته شبکه TRT، اردوغان در بازگشت از عراق در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اردوغان با تاکید بر این مسئله که در جریان سفر به عراق در مورد روابط دوجانبه که به تازگی شتاب بیشتری گرفته است، گفتگو کرده‌اند، اظهار داشت: «گام‌هایی را که دو طرف می‌توانند در زمینه‌هایی مانند تجارت، حمل و نقل، انرژی، تاثیرات تغییرات اقلیمی و به ویژه مبارزه با تروریسم بردارند، در سفر وی به بغداد و اربیل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.»

اردوغان در ادامه با یادآوری اینکه، عراق اخیرا PKK را به عنوان یک سازمان ممنوع و تروریستی اعلام کرده است، گفت که در این سفر خرسندی ترکیه از تصمیم عراق را اعلام کرده است.

اردوغان همچنین با اشاره به این مسئله که خواستار مبارزه با تروریسم با همکاری عراق هستند، تاکید کرد که PKK تهدیدی برای ثبات، توسعه و صلح عراق بوده و از بین بردن این تهدید به نفع عراق نیز است.

اردوغان تاکید کرد که معتقد است که عراق نیز این حقیقت را می‌بیند و اکنون اراده خود را برای رفع این مسئله نشان داده است.

اردوغان در پایان ضمن ابراز اینکه، تروریسم را به هر طریقی نابود خواهند کرد، ابراز داشت که در این موضوع مصمم هستند و  هرگز میدان را به کسانی که با تروریسم و سازمان‌های تروریستی گام برداشته و از سازمان‌های تروریستی به عنوان ابزار استفاده می‌کنند، واگذار نخواهند داد. 

کد خبر 2769691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha