سهم دولت از اراضی شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه واگذار شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه طق توافق با اداره کل تعاون به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش کردپرس، پس از انتقادهای گسترده از وضعیت شهرک والدین شاهد ارومیه، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مهر ماه سال گذشته وعده داد که  اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی تامین شده و طی چند روز آینده تحویل دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌شود.

اکنون با گذشت ٦ ماه از وعده مذکور؛ سید محسن حمزه‌لو در این باره اظهار کرد: طبق توافق انجام شده صدور پروانه ساختمانی برای قطعات تفکیکی اراضی موسوم به شهرک والدین شاهد بلامانع است.

او ادامه داد: با واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه مشکل ۳۲ ساله این تعاونی و تعداد ٧هزار خانوار از اعضای آن حل و اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی تامین شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: رسیدن به استانداردهای شهرسازی و توسعه زیرساخت های لازم در اولویت راه و شهرسازی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش کردپرس، سال گذشته «صادق توکلی مهر » رییس شورای شهرستان ارومیه در صحن شورا با طرح مشکلات و پیشنهادات عملیاتی برای رفع نیازمندیهای شهرک‌ "والدین شاهد" اعلام و جواستار رفع مشکلات موجود در این شهرک شده  بود.

این شهرک علیرغم وجود فضاهای مستعد توسعه، فاقد هرگونه اماکن آموزشی ، فرهنگی ، تفریحی است.همچنین بی بهره بودن از شبکه فاضلاب در بخش وسیعی از شهرک مشکل آفرین شده و عدم تعیین تکلیف شرایط فی مابین شرکت با اداره راه و شهرسازی متاسفانه برای برخی از پلاک ها مانع صدور مجوز ساخت شده است .

به گفته توکلی مهر؛ مسیر ورودی شهرک والدین شاهد به جهت داشتن حکم  اجرای احکام متاسفانه تخریب و اینک که با مصالحه شرکت تعاونی مجدد آزاد شده نیاز فوری به روکش آسفالت دارد و حجم زیاد معابر شهرک ( بخشی  وسیعی از فاز یک و ۱۰۰درصد فاز ۲ ) هنوز خاکی است. عدم تعیین تکلیف سهم خدمات شهرداری که این امر باعث شده شهرداری جهت وصول سهم خود، اخذ سهم ۲۵ درصد از قیمت معاملاتی زمین از مالکین را مطالبه نماید  وبه استناد بند ۲ صورتجلسه ۱۶۶ مورخه ۱۸/۱۱/۹۳ اخذ ۱۰ درصد خدمات برای شهرک والدین شهدا مصوب شده و شهرداری سهم خدمات خود را باید از شرکت مطالبه کند .
 

کد خبر 2769675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha