مشاور نخست وزیر عراق: با شرکت های آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان همکاری خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مشاور نخست وزیر عراق گفت: «اگر شرکت های آمریکایی قصد سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان را داشته باشند، با آنها همکاری خواهیم کرد»، وی همچنین افزود که در 45 سال اخیر بخش زیادی از بودجه عراق صرف جنگ و تجهیزات نظامی شده است.

به گزارش کردپرس، محمد نجار، مشاور نخست وزیر عراق در امور سرمایه گذاری و رئیس صندوق سرمایه‌گذاری عراق که یکی از اعضای هیأت عراقی در سفر بە آمریکا نیز می باشد، در گفتگو با رسانه خبری کردستان24 گفت: «در طول 45 سال اخیر هیچ پروژه بزرگی در عراق به انجام نرسیده است درحالی که بخش زیادی از بودجه عراق صرف جنگ و تجهیزات نظامی شده است».

مشاور نخست وزیر عراق همچنین اعلام کرد: «108 شرکت آمریکایی با عراق روابط تجاری دارند و میزان سرمایه شرکت های آمریکایی در حوزه نفت به دو میلیارد دلار می‌رسد».

محمد نجار در ادامه صحبت های خود تأکید کرد: «اگر شرکت های آمریکایی قصد سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان را داشته باشند، دولت عراق با آنها همکاری خواهد کرد».

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که درخصوص نشست کمیته عالی هماهنگی میان آمریکا و عراق صادر کرده است، اعلام کرد: «آمریکا در سال 2014، 3 میلیارد و 500 میلیون دلار را صرف کمک بشردوستانه به پیشرفت و توسعه عراق کرده‌ است و این کمکها با هدف حمایت از ثبات و حاکمیت عراق صورت گرفته است».

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین اشاره شدە است که آمریکا در سال 2023، 150 میلیون دلار را صرف توسعه عراق در زمینه های اصلاحات اقتصادی، تغییرات آب و هوایی، انرژی، آب و برق و آموزش عالی به عراق کرده‌ است.

کد خبر 2769414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha