حمله ایران به اسرائیل حق مسلم این کشور بود/ امید در دل مردم مظلوم فلسطین زنده شد

ماموستا عبدالقادر کُردی، امام جمعه نالوس اشنویه با بیان اینکه حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل بر اساس حقوق بین الملل حق مسلم ایران بود، گفت: این حمله گسترده هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم شکست و امیدها را در دل مردم زنده کرد.

ماموستا کردی در گفت و گو با خبرگزاری کرد پرس، افزود:  بیت المقدس در اسلام جایگاهی والا دارد، قبله اول مسلمانان و محل راز و نیاز خاتم الانبیاء بوده و هر مسلمانی در هر نقطه ای از دنیا و با هر مذهب و مرام و مسلکی وظیفه دارد که از این مکان مقدس و از سرزمین فلسطین دفاع کند.

این عالم برجسته اهل سنت ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر، همواره حامی فلسطین بوده است و حمله اخیر به اسرائیل هم حق مسلم و ثابت شده ای برای ایران است. چرا که کنسولگری و سفارت خانه هر کشوری به مثابه خاک آن کشور است.

او با بیان اینکه، بعد از حمله اسرئیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران به مجامع بین المللی متوسل شد اما متاسفانه کشورهای غربی با سر کردگی  آمریکا وقعی ننهادند، گفت: بر اساس قوانین بین المللی ایران از حق خود برای دفاع از خاکش استفاده کرد و این حمله را برای تنبیه رژیم اسرائیل انجام داد که کاری بجا و حق این کشور بود.

ماموستا کردی، افزود: مردم فلسطین متاسفانه با توجه به وضعیت اسفباری که عمده حاکمان کشورهای اسلامی به آن دچار شده اند، غیر از خداوند متعادل و مقاومت خودشان هیچ پناهی ندارند و این حمله که جمهوری اسلامی به رژیم سفاک اسرائیل انجام داد موجب تقویت روحیه مظلومان فلسطین شد و امید آنها را برای رهایی از این ظلم افزایش داد و همچنین به حاکمان کشورهای اسلامی هم یادآور شد که غیرت به خرج بدهند و همینه پوشالی رژیم اسرائیل هم بعد از این حمله مستقیم از هم پاشیده شد.

وی افزود: این حمله از سوی ایران نشان داد که ایران دارای قدرت بازدارندگی بسیار بالایی است و به عنوان حامی مقاومت فلسطین در برابر تجاوز به سرزمین مقدس مسلمانان ابتکار عملی بسیار مناسبی را با این حمله نشان داد.

این عالم دینی اهل سنت گفت: فلسطین، بیت المقدس، مسجد الاقصی مکان های  مقدس اسلام است و هر مسلمانی در هر جای دنیا وظیفه دارد که در برابر تجاوزات رژیم غاصب اسرائیل مقاومت نشان دهد و این پیام خداوند است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی این وظیفه خود را انجام داد.

امیدواریم غیرت حاکمان کشورهای اسلامی هم بیدار شود و همه مسلمانان جهان به کمک مردم فلسطین بیایند و با یاری مقاومت فلسطین روزی این ظلم به مسلمانان پایان یابد.

کد خبر 2769367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha