حملات جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی مشروع است

سرویس سوریه - وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم نمودن مجدد حمله رژیم غاصب صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق، حملات شب گذشته جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی این رژیم را مشروع عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکوم نمودن مجدد حمله رژیم غاصب صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق، حملات جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی این رژیم را در چارچوب استفاده ایران از حق دفاع مشروع و در راستای آنچه در ماده ۵۱ منشور ملل متحد آمده، مشروع عنوان کرد.

به نوشته آژانس خبری سانا، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ خود اعلام کرد که حملات جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی در چارچوب استفاده ایران از حق دفاع مشروع و در راستای آنچه در ماده ۵۱ منشور ملل متحد آمده، صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام و تجاوز صهیونیست‌ها به ساختمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه، این وزارتخانه تمامی حملات رژیم صهیونیستی به حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه به ویژه تاسیسات غیرنظامی سوریه از جمله فرودگاه‌های دمشق و حلب و سایر زیرساخت‌ها را که منجر به شهادت و مجروح شدن بسیاری از شهروندان سوری شد، محکوم کرد.

همچنین این وزارتخانه اظهار داشت که ناتوانی شورای امنیت در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی چیزی است که به رژیم صهیونیستی اجازه داد از خطوط قرمز عبور کند و اصول اولیه حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد.

در پایان وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که ممانعت ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی آن در شورای امنیت از ایفای نقش خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی موید عدم احترام این کشورها به منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

کد خبر 2769338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha