بلوار «سلطانی» در دروازه «هورامان»

سرویس کرمانشاه _  آیین تجلیل از دکتر محمدعلی سلطانی پدر تاریخ کرمانشاهان و مراسم نامگذاری یکی از بلوارهای اصلی شهر روانسر به نام این چهره ماندگار صبح امروز 26 فروردین ماه همزمان با فرارسیدن زادروز این استاد بزرگ، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ آیین تجلیل از دکتر محمدعلی سلطانی پدر تاریخ کرمانشاهان با حضور گسترده چهره های برجسته فرهنگی و هنری، امام جمعه روانسر، فرماندار روانسر، شهردار و شورای شهر روانسر،  مدیر پایگاه جهانی هورامان و جمع زیادی از فرهیختگان و چهره های برجسته حوزه فرهنگ و هنر در تالار فرهنگ و ارشاد این شهر برگزار شد.

بلوار «سلطانی» در دروازه «هورامان»

در این نشست چهره های مطرحی مانند دکتر قطب الدین صادقی، دکتر محی الدین محمدخانی، دکتر محی الدین امجدی، سعدی مصطفی زاده فرماندار روانسر و فرهاد تاب زر شهردار روانسر پیرامون ابعاد مختلف شخصیت فرهنگی، علمی و اجتماعی دکتر محمدعلی سلطانی پدر تریخ کرمانشاهان به سخنرانی پرداختند.

بلوار «سلطانی» در دروازه «هورامان»

همچنین ملامحمد محمودی امام جمعه فرهنگ دوست روانسر نیز در سخنانی به تجلیل از جایگاه علمی و فرهنگی دکتر محمدعلی سلطانی پرداخت.

در بخش هایی از این برنامه گروه موسیقی زاگرس به سرپرستی ماکوان احمدی به اجرای ترانه های کردی گوش آشنا و خاطره انگیز پرداخت‌. همچنین در بخش دیگری از این مراسم گروه هنری دیگری از شهر روانسر به اجرای برنامه پرداختند که این برنامه های هنری بااستقبال حاضرین روبرو شد.

در این همایش چهره های فرهنگی و ادبی مطرحی مانند استادان فریبا مقصودی، عبدالله جواری، اردشیر اکبری  آشکپوریان، فیصل هدایتی، مومن نوری، محمدرشید امینی، دکتر پیری، مکرم غفاری، اسعد ظهرابی، پویا طالب نیا، اعضای انجمن چرو و انجمن میرزا احمد داواشی، شیوخ و پیروان طرایق قادری و نقشبندی و علما منطقه جوانرود و کامیاران و سنندج، بزرگان، معتمدان و چهره های نام آشنای منطقه روانسر و ... حضور داشتند.

این مراسم زیبا با تلاش شهردار و شورای شهر روانسر برگزار شده بود که این سطح از دغدغه مندی و فرهنگ دوستی جای تقدیر دارد و باید الگویی برای شهرها به ویژه کلانشهر کرمانشاه باشد.

بلوار «سلطانی» در دروازه «هورامان»

با توجه به استقبال گسترده علاقه مندان و ظرفیت اندک تالار ارشاد اسلامی شهر روانسر، بسیاری از علاقه مندان خارج از سالن و در راهروهای منتهی به درب خروجی به سخنان سخنرانان مراسم گوش فرادادند. سخنرانان مراسم هم بارها ضرورت ساخت یک تالار بزرگ هنری برای شهر روانسر را گوشزد کردند.

در پایان مراسم حاضران در این مراسم با حضور جمعی در میدان ورودی شهر، از تابلو نامگذاری یکی از بلوارهای اصلی شهر روانسر که به نام دکتر محمدعلی سلطانی مزین شده بود، رونمایی کردند.

در نامه رسمی شورای شهر و شهردار روانسر خطاب به دکتر محمدعلی سلطانی پیرامون برگزاری این آیین تجلیل آمده است:

به پاس قریب نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی و آفرینش ماندگار تحقیقی در حوزه تاریخ، ادبیات ، ادیان و مذاهب زاگرس با دریافت الواح مختلف داخلی و خارجی و کسب عنوان (پدر تاریخ کرمانشاهان) ؛ به تصویب شورای اسلامی شهر یکی از بلوارهای اصلی شهر به نام جنابعالی نامگذاری گردیده است.

فرزاد فتاحی _ رئیس شورای اسلامی شهر روانسر / میثم رضایی _ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر روانسر / فرهاد ناب زر _ شهردار روانسر.

کد خبر 2769336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha