اتحادیه میهنی واقعی در مقابل حزب دمکرات کردستان/ امیر مام والی

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مدت ۳۳ سال است که اقلیم کردستان به یک کمپانی بازرگانی برای مقامات حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی بدل شده است، این دو حزب از ابتدای تشکیل دولت اقلیم کردستان تا کنون حتی یک تصمیم را در راستای منافع مردم اتخاذ نکرده‌اند به گفته شهروندان مالیات گرفتن آنان شبیه اروپاست وشیوه تامین رفاه آنان مانند آفریقاست!

 کردپرس

در این میان گاها افرادی که جیبهایشان اجازه نمی‌دهد که سخن حق را بر زبان بیاورند تلاش می‌کنند تا اتحادیه میهنی کردستان را «یوزارسیف» و حزب دمکرات کردستان را «زلیخا» در نزد ما جلوه دهند. این در حالی است کە نه این «یوزار سیف» و نه آن «زلیخا» باشد.

از دومین تصمیم پارلمان کردستان که در آن ریختن خون کُردها به دست خود کُردها را مشروعیت بخشید تا رسیدن به این همه بحران و مشکلاتی  که گریبانگیر مردم کردستان شده است واضح است که حزب دمکرات کردستان بدون مشورت با اتحادیه میهنی هیچ کاری را انجام نداده است، آنچه که گاها در رسانه‌ها مبنی بر بی اطلاعی اتحادیه میهنی از برخی اقدامات دولت منعکس می‌شود به جز انتشار دروغ و فریب چیز دیگری نیست.

در اینجا محض یادآوری بە مواردی از همکاری پیوستۀ حزب دمکرات و اتحادیۀ میهنی کردستان اشاره می‌کنیم:

  1. در سال ۲۰۰۷ فراکسیون سبزها در پارلمان کردستان با اتخاذ موضع شدیدی رای دادن به قانون نفت و گاز را رد و پارلمان را ترک کرد. مام جلال به جای آنکه از تصمیم و موضع فراکسیون سبز حمایت کند برای متقاعد کردن حزب دمکرات کردستان رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان را تغییر داد و بعد از گذشت چند روز نمایندگان اتحادیه میهنی را مجبور به رفتن به پارلمان و رای دادن به قانون نفت و گاز کرد.
  2. در سال ۲۰۱۱ پارلمان کردستان رای خود را در خصوص اعتراضات آن زمان صادر کرد و بر مبنای این تصمیم تمام خواسته‌های معترضین در مقابل «درکی سرا» را تایید کرد، که از سوی دکتر کمال کرکوکی (عضو حزب دمکرات کردستان) در اقدامی کاملا غیرقانونی مخفی ماند. اما اتحادیه میهنی کردستان با سکوت خود مهر تایید را بر این اقدام غیر قانونی کوبید.
  3. در تاریخ ۳۰ ماه فوریه سال ۲۰۱۳ در یک جلسه کاملا غیر قانونی که تنشهای زیادی را به دنبال داشت حزب دمکرات کردستان با همکاری اتحادیه میهنی بدون رای گیری ابقای مسعود بارزانی را به عنوان رئیس اقلیم کردستان تمدید کرد.
  4. حزب دمکرات کردستان در چهارمین دوره پارلمان کردستان از ورود دکتر محمد یوسف به پارلمان کردستان ممانعت کرد و در اقدامی غیر قانونی پارلمان را تعطیل کرد. در این مرحله نیز اتحادیه میهنی با سکوت خود این اقدام حزب دمکرات کردستان را تایید کرد.
  5. پس از آنکه جنبش تغییر تصمیم بر کنارەگیری از دولت گرفت اتحادیه میهنی به جای همراهی با موضع اتخاذ شده جنبش تغییر، برخی از پستهای خود را پر کرد با این کار یک بار دیگر  حزب دمکرات کردستان را تنها نگذاشت و اقدام این حزب را تایید کرد.
  6. به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی کردستان و  تعطیلی دستگاههای دولتی اقلیم کردستان. در این جا نیز اتحادیه میهنی از موضع حزب دمکرات کردستان حمایت کرد این را هم فراموش نکنیم که مدتی است «کاهن بزرگ» مسرور بارزانی بودجه شخصی «کاهن کوچک» یعنی معاون رئیس دولت اقلیم را تغییر داد. در آن زمان نیز خواستند که این کار را به دستاوردی تبدیل کنند و به اربیل نرفتند اما بعد از مدتی دوباره راه همیشگی خود را در پیش گرفتند و حزب دمکرات کردستان را برادر بزرگ خود خطاب کردند.
  7. اعتصابات معلمان یکی از زیباترین اعتراضاتی بود که در ۳۳ سال گذشته برگزار شد همه ما به یاد داریم که معاون رئیس دولت با اعمال فشارهای زیاد و سپس با وعدەهای تو خالی به این اعتراضات پایان داد.

این تاریخ عملکرد اتحادیه میهنی در مقابل حزب دمکرات کردستان است یعنی این واقعیت عملکرد اتحادیه میهنی است نه آنچه که رسانه‌ها بازگو می‌کنند.

می‌گویند اتحادیه میهنی در مقابل حزب دمکرت کردستان «قدرت» است. آری «قدرت» است اما تا زمانی «قدرت» است که حزب دمکرات کردستان از آن استقبال نکند، اما اگر بر حسب سخنان خودشان باشد هر زمان عمویشان مسعود بارزانی بە آنان سلام کند آنان با هر دو دست پاسخ خواهند داد علیکم السلام!

کد خبر 2768604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha