علیه سه مقام عالی رتبه اقلیم کردستان شکایت جدیدی در دادگاه فدرال طرح شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر مهاجرت و پناهندگان عراق اعلام کرد که اقلیم کردستان مانع بازگشت پناهندگان شده است به همین خاطر علیه سه مقام عالی رتبه اقلیم کردستان در دادگاه فدرال طرح شکایت کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از پولتیک پرس، دادگاه فدرال عراق روز یکشنبه 2024/3/31 جلسه رسیدگی به شکایت ایوان فایق جبرو، وزیر مهاجرت و پناهندگان عراق علیه رئیس، نخست وزیر و وزیر داخلی اقلیم کردستان را برگزار خواهد کرد.

شکایت طرح شده تقاضای حل و فصل مشکلی را دارد که در نتیجه اجرای حکم شماره ۲۴۰۰۷ سال ۲۰۲۴ شورای وزیران عراق ایجاد شده است و می‌خواهد کسانی که شکایت علیه آنان طرح شده است ملزم به اجرای این حکم شوند.

شاکی تقاضا دارد کسانی که علیه آنان طرح شکایت شده است با اجرای تصمیم هیأت وزیران عراق و جزئیات آن موافقت کنند و آوارگان به زادگاه های خودشان بازگردند که به گفته این وزیر، اقلیم کردستان از بازگشت آنها به مناطق خود جلوگیری می کند، اما اقلیم کردستان این موضۆع را انکار می کند.

شورای وزیران عراق در تاریخ ۲۰۲۴/۱/۲۳ یک بخشنامه ۱۶ ماده‌ای در خصوص آوارگان صادر کرده که تامین تجهیزات لازم برای آوارگان بازگشته به مناطق خود از جمله موارد ذکر شده در آن است، ۳۰ ژوئن سال جاری نیز آخرین مهلت تعطیلی همه کمپ‌ها و بازگشت داوطلبانه آوارگان خواهد بود.

کد خبر 2768468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha