شیخ جعفر و حزبش قصد داشتند کابینە نهم را دچار شکست کنند اما ناکام ماندند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو علی‌البدل کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان پاسخ شدیدالحنی به شیخ جعفر مصطفی داد و اعلام کرد که شیخ جعفر همراه با حزب اتحادیه میهنی کردستان تلاش کردند کابینه نهم را شکست دهند اما در راه رسیدن به این هدف ناکام ماندند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری باسنیوز، در چند روز گذشته یکبار دیگر به منظور سرگرم  کردن مردم و منحرف کردن اذهان عمومی از وضعیت بد سلیمانیه شیخ جعفر مصطفی در مصاحبه‌ای دولت اقلیم کردستان را مورد آماج حملات شدید اللحن خود قرار داد.

در مقابل ناظم هرکی عضو علی‌البدل کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان و معاون رئیس دفتر هماهنگی نینوا به باسنیوز اعلام کرد در ابتدای تشکیل کابینه نهم دولت، اتحادیه میهنی کردستان با اصلاحات موافق نبود چون اصلاحات باعث رسوایی آنها در زمینه فساد می‌شد، از این رو با همه توان خود مانع اجرای اصلاحات شدند و به اعمال فاسد خود ادامه دادند.

وی تاکید کرد: برای پنهان کردن فساد و غارت و قاچاق خود در سلیمانیه به دولت حمله می‌کنند آنها فکر می‌کنند با این کار می‌توانند توجه ملت را به خود جلب کنند و برای پنهان کردن واقعیت، خاک در چشم مردم می‌ریزند.

ناظم هرکی خاطرنشان کرد حزب شیخ جعفر علاوه بر جلوگیری از اجرای روند اصلاحات هر آنچه که از دستشان برمی‌آمد برای تعطیلی کابینه نهم انجام دادند، حتی کار به جایی کشید که برای مدت طولانی فعالیتهای دولت را بایکوت کردند، اما وقتی که فهمیدند بدون آنها نیز فعالیتهای دولت ادامه خواهد داشت به داخل کابینه بازگشتند.

وی تصریح کرد: اتحادیه میهنی هیچگاه به عنوان شریک دولت فعالیت نکرده است بلکه در روز در داخل دولت فعالیت می‌کند و شب هنگام تبدیل به اپوزیسیون می‌شود، نمی‌دانم برچه اساسی این گونه برخورد می‌کنند آیا خود را فریب می‌دهند یا مردم را؟

اظهارات شیخ جعفر برعلیه دولت اقلیم کردستان در حالی است که نامبرده با اتهاماتی دخل و تصرف و فروش غیرقانونی چندین قطعه زمین در سلیمانیه مواجە است و در این خصوص نیز روز شنبه باسنیوز در گزارشی اعلام کرد در مدت گذشته حدود ۱۰۰۰۰ قطعه زمین به صورت غیرقانونی  و به دستور شیخ جعفر و با همکاری مدیر ناحیه «بکرجو» تقسیم و فروخته شده‌اند، این زمینها فاقد سند مالکیت هستند و چندین بار تملک شده‌اند و باعث بروز مشکلات زیادی برای شهروندان این منطقه شده‌اند.

در این باره یک منبع آگاه به باسنیوز توضیح داد این زمینها در مناطق زیر واقع هستند:

  1. گورستان عوال
  2. زمینهای روبروی نیروگاه برق که بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع است
  3. زمینهای روبروی ورودی صنعتی بکر جو  جنب فرودگاه سلیمانیه
  4. زمینهای محلات بیستم و جنب روستاها
  5. زمینهای «کانی گومه» تا «تانجرو»
  6. زمینهای پایین ناحیه بکرجو که به زمینهای زراعتی مشهورند
  7. زمینهای روستای خلیفه آباد

این منبع افزود: در گذشته کمیسیونی وابسته به نیروهای ۷۰ به دستور شیخ جعفر جلسات هفتگی در ستاد فرماندهی کل و پایگاه تیپ ۱۰۲ پیشمرگه برگزار می‌کردند و فرم های زمینهایی  را امضا کرده‌اند که از سال ۲۰۱۸ تا کنون حدود ۷ هزار قطعه از آنها در میان  اعضا و کادر اتحادیه میهنی تقسیم شده‌اند.

همزمان شیخ جعفر افزود: در پنجمین ماه سال ۲۰۲۲ مسئول تشکیلات ۲۰ اتحادیه میهنی در «قره‌چو» با شیخ جعفر به منظور واگذاری چندین قطعه زمین به این تشکیلات دیدار کرد، شیخ جعفر ۷۶ قطعه زمین را برای این تشکیلات فراهم نمود در حالی که این زمنیها ثبت رسمی نشده‌اند.

به گفته این منبع آگاه زمینهای «بکرجو»  که اراضی کشاورزی هستند، نیروهای ۷۹ اتحادیه میهنی در زمانی که شیخ جعفر مسئول آنها بود این زمینها را متعلق به خود می‌دانستند از این رو این اراضی را نقشه برداری و توزیع کرده‌اند، همچنین ۳۹ قطعه زمین دیگر نیز در «باومرده» که در طرح جامع اراضی جز مکانهای خدماتی هستند به طور غیرقانونی توزیع شده‌اند.

این منبع در ادامه تصریح کرد ۳۶ قطعه زمین دیگر نیز با امضای شیخ جعفر به نیروهای پیشمرگه، پلیس دفاع و امداد، پلیس نفت و گاز و مرزبانی واگذار شده‌اند،  ضمناً توزیع این زمین ها بر اساس شناسایی و واسطه‌گری صورت گرفته است که این زمین ها در روستای ۱۷ سوتکا در پشت مقر فرماندهی نیروی ۷۰ قرار دارند.

این منبع اعلام کرد شیخ جعفر برای اینکه این اقدام غیرقانونی فاش نشود چند قطعه زمین را به خانواده‌های شهدای در راه مبارزه با داعش و انفال شدگان و پیشمرگه‌ها واگذار کرد و بقیه را ابرای اداره کل اتحادیه میهنی و خود نگه می‌دارد به طوری که زمینهایی که جز املاک دولتی هستند و توسط مردم این روستاها نگه‌داری می‌شوند، با آنها توافق می‌کنند. برای مثال اگر مساحت زمین چندین مترمربع باشد ۱۰% آن برای فرد روستایی و بقیه آن در اختیار شیخ جعفر و اداره کل اتحادیه میهنی کردستان خواهد بود، اگر این زمینها ثبت نشده باشند و جز املاک دولت نباشند آنگاه معاملات خود را در ادارات منطقه انجام می‌دهند و ۲۵% از زمینها را برای فرد و بقیه را برای خود منظور می‌کنند.

این در حالی است که از قبل بارها علی محمد صالح و دابان محمد نمایندگان سابق، عمر توفیق وکیل فرمانداری و تعدادی دیگر از فعالان شهر سلیمانیه در خصوص این هزاران قطعه زمین که توسط مسئولان اتحادیه میهنی کردستان تصرف شده‌اند و به طور غیرقانونی به مردم فروخته شده‌اند، سخن گفته‌اند. تا کنون هیچکدام از رسانه‌های محلی و مستقل و بی طرف سلیمانیه و فعالان و مبارزین مدنی این منطقه به این همه فساد نپرداخته‌اند.

کد خبر 2765484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha