جشن تکلیف دختران در دیواندره برگزار شد

جشن تکلیف 500 دانش آموز دختر دیواندره ای با عنوان جشن بهار بندگی فرشتگان زمینی کلاس در مسجد جامع شهر دیواندره برگزار شد.

به گزارش کردپرس، رسیدن به سن تکلیف و رسیدن به تعالی و اوج بندگی اتفاق کوچکی نیست؛ جشن تکلیف یکی از لحظات ناب و سرنوشت‌ ساز برای کودکان است که برای همیشه در ذهن آن‌ها می‌ماند. همایش شهرستانی بهار بندگی فرشتگان زمینی کلاس سوم ابتدایی شهرستان دیواندره در روز چهارشنبه 6 دی ماه جشن رسیدن به سن بندگی و عبادت 500 نوگل شکفته شهرستان دیواندره با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی در مسجد جامع شهرستان دیواندره برگزار گردید.

جشن تکلیف دختران در دیواندره برگزار شد

فرماندار دیواندره در سخنان کوتاهی با تبریک جشن تکلیف به دختران گفت: سن تکلیف از اهمیت زیادی برخوردار است و به منزله دعوت رسمی خداوند برای حضور در میهمانی بندگی است.

سید جواد حسینی با اشاره به اینکه ورود به سن تکلیف یک رویداد زیبا و متعالی است، ادامه داد: هدف از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ دینی، قرآنی، توسعه عفاف و حجاب در میان جامعه هدف و به خصوص  دختران و فرشتگان این مجلس است.

وی بر حفظ کامل حجاب از سوی دانش آموزان دختر تاکید و اظهار کرد: احترام به پدر و مادر، معلمان و بزرگ ترها و همچنین کمک به والدین خود در فعالیت های منزل از دیگر کارهایی است که از امروز بر شما واجب شده است.

حاج ماموستا مرادی امام جمعه شهرستان دیواندره؛ جشن تکلیف فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است، زیرا انسان در این سن قانونمند می‌شود و بهتر می‌تواند با خدا ارتباط برقرار کند.

ماموستا جلال مرادی گفت: خدا بهترین و مهربان‌ترین دوست است، با درست نماز خواندن با خدا دوست می‌شویم، هر کاری داشته باشیم با خدا در میان گذاشته و مطمئن هستیم که راز ما را به کسی نمی‌گوید و اگر اشتباهی کردیم و طلب عفو کردیم ما را می‌بخشد و آن را به کسی نمی‌گوید.

جشن تکلیف دختران در دیواندره برگزار شد

گفتنی است؛ در این مراسم معنوی چند برنامه فرهنگی و هنری توسط دختران دانش‌آموز برگزار شد و دانش‌آموزان اولین نماز جماعت خود را به امامت حاج ماموستا ملا اسماعیل محمودی امام جماعت مسجد جامع اقامه کردند.

کد خبر 2764956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha