تاکسی ماکسیم در مهاباد حق نصب آرم بر بدنه خودرو را ندارد

سرویس آذربایجان غربی- سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد اعلام کرد؛ با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور نسبت به برخورد قانونی با خودروهایی که بە شکل مسافربر شخصی و غیرمجاز با آرم و علایم ماکسیم و یا بدون استفاده از اپلیکیشن فعالیت می‏کنند، اقدام قانونی صورت می گیرد.

به گزارش کردپرس، در راستای پیگیری مطالبات شهروندان و رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی سطح شهر جلسه بررسی مشکلات رانندگان تاکسی در مواجه با تردد خودرهایی که غیرقانونی با آرم و علایم ماکسیم مسافرکشی می کنند با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مهاباد، شهردار، مسئولین حوزە های حمل و نقل شهرداری، نمایندگان نیروی انتظامی و راهور، نماینده شرکت ماکسیم و جمعی از اعضای اتحادییه تاکسیرانی برگزار شد.

بر اساس گزارش شورا و شهرداری مهاباد؛  نظر بر آشفتگی بە وجود آمده ناشی از فعالیت غیرقانونی خودروهایی که با آرم و علایم ماکسیم تردد داشته و عدم برخورد قاطع از طرف شرکت نام بردە با افرادی که با آرم و علایم ایشان در سطح شهر فعالیت و بدون استفاده از برنامه نرم افزاری اقدام به مسافرگیری می‏کنند مقرر شد ضمن اخطار به شکل تذکر به شرکت مذکور جهت پیگیری قضایی این امر در دستور کار سازمان حمل و نقل و ماکسیم قرار و اقدام قانونی و قضائی لازم انجام پذیرد.

همچنین مصوب شد؛ خودروهای فعال طرف قرارداد ماکسیم حق نصب آرم و علایم بر بدنه خود را ندارند و باید از طریق برنامه نرم افزاری اقدام به مسافرگیری نمایند.

قرار است؛ سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور نسبت به برخورد قانونی با خودروهایی که بە شکل مسافربر شخصی و غیرمجاز با آرم و علایم ماکسیم و یا بدون استفاده از اپلیکیشن( نرم افزار) فعالیت می‏کنند اقدام و نسبت به توقیف و انتقال آن به پارکینگ اقدام نماید.

به گزارش کردپرس، فعالیت تاکسی های اینترنتی در مهاباد از ابتدای کار تا کنون با کش و قوس فراوانی همراه بوده است. به نحوی که دفتر نخستین تاکسی اینترنتی مهاباد با عنوان "ماکسیم" از سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد، اما پاییز همان سال با دستور دادستانی پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

شهرداری مهاباد هم در این سال ها حاضر به پذیرش فعالیت تاکسی اینترنتی در این شهر نبود و بهار سال ٩٨ با استفاده از بلوک های سیمانی درب ورودی دفتر «ماکسیم» شعبه مهاباد را پلمب کرد.

بعد از چند سال کش و قوس های فراوان و ممانعت از فعالیت این شرکت در مهاباد، قرار شد براساس قانون و همچنین مصوبه شورای ترافیک شهرستان فعالیت شرکت های اینترنتی فعال در سطح شهرستان زیر نظر شهرداری قرار بگیرد اما عدم عقد قرار داد از سوی شرکت خدمات اینترنتی ماکسیم بارها مورد انتقاد سازمان حمل و نقل و تاکسیرانی مهاباد بوده است.

علاوه بر آشفتگی موجود، از ابتدای سال جاری بسیاری از رانندگان تاکسی های درون شهری مهاباد بر خلاف نرخ مصوب خواستار کرایه بیشتری از مسافران هستند و این امر به حدی زیاد شده که دیگر امکان شکایت به تاکسیرانی هم برای مسافران غیر ممکن شده است.

لازم است؛ سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد و شخص شهردار در راستای احقاق حقوق شهروندی، به این وضعیت ورود کرده تا یک بار برای همیشه تکلیف کرایه تاکسی در مهاباد برطرف شود، اما متاسفانه تا کنون سازمان تاکسیرانی به این موضوع واکنش نشان نداده است.

در شهر مهاباد در مجموع ۵۰۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۵۸ تاکسی خطی، ۹۰ دستگاه ون، ۹۱۵ تاکسی تلفنی، ۴۲ دستگاه اتوبوس، ۱۲ میدل باس و ۶ مینی‌بوس فعالیت دارد و براساس آخرین اعلام مسئولان شرکت ماکسیم این شرکت دارای بیش از ۱۵ هزار کاربر است.

کد خبر 2764006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha