«نون خ» به سراغ کردهای خراسان می رود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از معرفی صنایع دستی و موسیقی محلی استان در سریال تلویزیونی نون خ ۵ خبر داد.

به گزارش کردپرس، علی مستوفیان با اعلام این خبر تاکید کرد: این سریال تلویزیونی پرمخاطب فرصت مغتنمی برای خراسان شمالی به شمار می رود تا بواسطه آن بتوانیم موسیقی محلی و صنایع دستی این دیار را به هموطنان بشناسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی ادامه داد: نون خ ۵ نام یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که فصل اول آن در سال ۱۳۹۸ از شبکه یک تولید و پخش شد.

«نون خ»، مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است، سریالی که علیرغم انتقادات فراوان در همان فصل اول توانست پربیننده‌ترین سریال نوروز ۱۳۹۸ معرفی شود. دو فصل دیگر نیز در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با داستان های متفاوت از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش شد و این مجموعه توانست ٣سال متوالی از پربیننده‌ترین سریال‌های نوروزی صدا و سیما باشد.

این سریال، داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد و توانسته تا حدودی به معرفی استان های کردنشین ایران و شناسایی و شناساندن شماری زیادی از بازیگران گمنام استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بپردازد.

«نون خ»، با معرفی پتانسیل های کشاورزی(انار، گل آفتابگران، گیاهان دارویی...)، گردشگری، ظرفیت معادن مناطق کردنشین،  ارائه سنت ها و آداب و رسوم مردم کرد، معرفی جشن انار، به کارگیری موسیقی فاخر کردی، روایت زلزله کرمانشاه، بیان محرومیت های منطقه و ... در فصل های اول تا سوم توانست تا حدود زیادی موفق عمل کند اما مجموعه در فصل چهارم با انتقادات فراوانی همراه بود.

کد خبر 2762364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha