شروط ترکیه برای صادرات مجدد نفت عراق

سرویس عراق و اقلسم کردستان _ عضو کمیسیون نفت و گاز در مجلس عراق با اعلام اینکه در زمان حضور وی در وزارتخانه نفت عراق  خبرهای خوبی در خصوص از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به گوش می‌رسید افزود دولت ترکیه از تصمیم خود پیشمان شده است و قرار است با طرفهای عراقی دوباره در خصوص مسئله نفت اقلیم کردستان با هم دیدار کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن، صباح صبحی عضو کمسیون نفت و گاز در مجلس عراق به صفحه رسمی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد ترکیه قصد دارد دوباره با دولت عراق به منظور بررسی مجدد تصمیم صادرات نفت اقلیم کردستان و کرکوک به مقدار 485 هزار بشکه در روز از طریق بندر جیهان دیدار کند.

به گفته این نماینده حزب دمکرات کردستان پس از آنکه دولت ترکیه اطلاع پیدا کرد که دولت عراق قادر به تامین نفت مصرفی داخلی در چارچوب قانون بودجه خواهد بود از تصمیم خود منصرف شده است اما طرف ترکیه‌ای شروطی را برای انحام اینکار در نظر گرفته است و احتمال دارد که مبلغ یک میلیارد و 500 میلیونی که به عنوان خسارت تعیین شده است را به دولت عراق پرداخت نکند و دولت عراق نیز از شکایت خود صرف نظر کند.

صباح صبحی آشاره کرد پیشنهاد شده  است که به جای نفت بصره نفت اقلیم کردستان صادر شود از این رو به صادرات مجدد نفت اقلیم کردستان خوشبین هستم امروز که در وزارتخانه نفت حضور داشتیم در این باره اخبار خوبی به گوش میرسید.

کد خبر 2758086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha