پیش‌شرطی برای برگزاری نشست چهارجانبه وجود ندارد

سرویس سوریه - «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام ادامه آماده‌سازی‌ها برای برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه،ایران، ترکیه و سوریه اعلام کرد که این نشست بذون پیش شرط برگزار خواهد شد.

به گزارش کردپرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آماده‌سازی برای برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه،ایران، ترکیه و سوریه بدون هیچگونه پیش شرطی ادامه دارد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «سرگئی لاوروف» روز جمعه در یک نشست خبری گفت: «توافق بر سر شرایط برگزاری نشست چهارجانبه در چارچوب عادی سازی روابط دمشق و آنکارا صورت خواهد گرفت.» در حالی که دمشق از آنکارا خواسته است تا نیروهای ترکیه را از تمام خاک سوریه به عنوان پیش‌ شرط آغاز گفتگوها خارج کند، وزیر امور خارجه روسیه گفت: «موضع ما بسیار ساده است - ارائه پیش شرط‌ها در این زمان مناسب نیستند.»

نشست چهارجانبه قرار است اوایل ماه میلادی آینده در سطح وزرای خارجه در مسکو برگزار شود و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که توافق اولیه‌ای در مورد تاریخ، مکان و شرایط برگزاری این نشست وجود دارد.

پیشتر «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که کشورش هیچ پیش‌شرطی را برای مذاکره مستقیم با دولت سوریه از جمله شرط خروج نیروهایش از خاک سوریه را نمی‌پذیرد.

لازم به ذکر است که هدف از برگزاری نشست چهارجانبه رسیدن به توافقی برای دیدار اردوغان و اسد و پایان دادن به دوره ۱۲ ساله قطع ارتباط بین آنکارا و دمشق است.

کد خبر 2754586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha