افزایش شدید جمعیت عرب زبان در سلیمانیه عراق

سرویس جهان- خبرگزاری رویترز از ساکن شدن جمعیت زیادی از عرب زبانان عراق و سوریه در شهر سلیمانیه عراق و ایجاد مشکلات در آنها ارتباط با کردها خبر داده است.

به گزارش کردپرس، ظهور داعش در عراق و سوریه در سال 2014 و تسلط این گروه تروریستی بر بخش زیادی از قلمرو عراق و سوریه از سال 2014 تا 2017، باعث آواره شدن جمعیت زیادی از این مناطق شد. بخش قابل توجهی از آوارگان داخلی عراق و آوارگان سوری در شهرهای اقلیم کردستان عراق ساکن شده است.

خبرگزاری رویترز از افزایش شدید جمعیت اعراب سوریه و عراق در شهر سلیانیه عراق خبر داده که این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی در برقراری ارتباط میان کردهای ساکن این شهر و آوارگان عرب عراق و سوریه در آن شده است.

بر اساس گزارش رویترز، ساکنان کرد و عرب در شهر سلیمانیه عراق برای حل این مشکل اقدام به ایجاد کلاس های یادگیری زبان برای همدیگر کرده اند. کردها و اعراب با شرکت در کلاس های مشترک اقدام به یادگیری زبان همدیگر می کنند تا درک بهتری از همدیگر داشته باشند و بهتر بتوانند با هم تعامل کنند.

کردها و اعرابی که در این کلاسها شرکت کرده اند، به رویترز گفته اند آنها اکنون تا حدی زبان همدیگر را می فهمند و درک بهتری نیز از هم دارند. این مسئله به ایجاد ارتباط بیشتر میان اعراب و کردهای سلیمانیه شده است.

کد خبر 27022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha