احتمال ادامه نخست‌وزیری عبدالمهدی تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان کُرد مجلس عراق از احتمال ادامه فعالیت نخست وزیر مستعفی این کشور در منصب خود تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام خبر می دهد.

به گزارش کردپرس، سلیم همزه شوشکه‌ای، عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون جماعت اسلامی کردستان (کومه‌ل) در گفت و گو با پایگاه خبری الاتجاه پرس اعلام کرد که به احتمال زیاد عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور این کشور در منصب خود برای اداره دولت انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام باقی خواهد ماند.

این نماینده کُرد مجلس عراق در این باره اظهار داشت: در حال حاضر همه نشانه ها در محافل سیاسی حاکی از ادامه فعالیت عبدالمهدی در منصب خود برای اداره دولت انتقالی حکایت دارد.

همزه همچنین تصریح کرد: اگر عبدالمهدی در منصب خود باقی بماند، کشور را طی این مرحله و تا تکمیل همه اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام، اداره خواهد کرد سپس با برگزاری انتخابات، دوره فعالیت وی نیز به پایان خواهد رسید.

یادآور می شود که محمد توفیق علاوی بیش از یک ماه پیش از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به عنوان مامور تشکیل دولت جدید فدرال برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور کشور به ریاست عبدالمهدی معرفی شد با این حال وی نتوانست ظرف مهلت یک ماهه تعیین شده در قانون اساسی، برای کابینه پیشنهادی خود از مجلس نمایندگان رای اعتماد بگیرد و در نتیجه آن نیز اوایل هفته گذشته به صورت رسمی، انصراف از تصدی منصب نخست وزیری را اعلام کرد.

به دنبال آن نیز رئیس جمهوری عراق رایزنی های خود برای انتخاب نخست وزیر جدید دولت فدرال ظرف 15 روز را آغاز نمود و در همین راستا نیز اواسط هفته گذشته با عمار حکیم، رهبر جریان ملی حکمه، هادی عامری، رهبر ائتلاف فتح، نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون، حیدر عبادی، رهبر ائتلاف نصر، رائد فهمی، دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست و عبدالحسین موسوی، دبیرکل حزب اسلامی فضیلت به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 256149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha