کشف و ضبط 11 هزار قلم داروی دام و طیور فاقد ماده موثره در کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل دامپزشکی کردستان از کشف و ضبط ۹۱ قلم انواع داروی دام و طیور فاقد ماده موثره به تعداد 11 هزار عدد در سطح استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، مجتبی ورمقانی اظهار کرد: در اجرای طرح PMS (مراقبت پس از فروش دارو)، با بررسی های میدانی به عمل آمده توسط کارشناسان اداره کل، از ۹۱ قلم داروی تولید شده در یک شرکت داروسازی دامپزشکی که در سطح کردستان توزیع شده بود، در دو مرحله نمونه برداری به عمل آمد.

وی افزود: تاکنون و با استناد به نتایج آزمایشات و اعلام سازمان دامپزشکی کشور، تعداد 6 هزار و ۵۰۰ عدد از این داروها به دلیل عدم وجود ماده موثره از داروخانه ها و شرکت های پخش سراسر استان به صورت قطعی ضبط و جمع آوری شد و مقادیر دیگر به تعداد 4 هزار و ۵۰۰ عدد نیز تا زمان اعلام نتایج آزمایشگاهی ضبط موقت شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان ادامه داد: تخلفات احتمالی متعدد دیگری از شرکت تولید کننده داروهای فاقد مواد موثره از جمله عدم درج تاریخ تولید، انقضا و سری ساخت بر روی تعدادی از داروهای ارسالی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور و گواهی بهداشتی قرنطینه ای حمل و نیز عدم ثبت توزیع در سامانه دارویی توسط اکیپ های اداره کل دامپزشکی کردستان شناسایی شده که پس از پایان بررسی ها، به اطلاع عموم خواهد رسید.

ورمقانی در پایان از حمایت های دادستانی مرکز استان و همکاری های به عمل آمده توسط دفتر دارو و درمان و مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور و زحمات اکیپ های اداره کل دامپزشکی کردستان در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 16867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha