مناقشه دو انگلیسی بر سر استفاده از زبان کردی

سرویس جهان- استاد دانشگاه لینکولن به مرد انگلیسی که با حرف زدن دو آرایشگر کرد به زبان کردی مخالفت کرده بود گفت: « قطعا زبان انگلیسی این دو جوان کُرد از سواد شما درباره زبان کردی بهتر است.»

به گزارش کردپرس، نشریه لینکولن شایر انگلیس از برخورد نژادپرستانه یک شهروند انگلیسی در یک آرایشگاه مردانه نسبت به دو جوان کرد آرایشگر خبر داد و نوشت: یکی از استادان دانشگاه این شهر شجاعانه به دفاع از دو جوان کرد پرداخت و اظهارات این مرد را نژادپرستانه خواند.

ماجرا از این قرار است که یک شهروند انگلیسی به آرایشگاه مردانه شهر لینکولن مراجعه می کند اما دو جوان آرایشگر کرد که صاحب مغازه هستند حین کوتاه کردن موی این مرد انگلیسی به زبان کردی با هم حرف می زنند که عصبانیت مرد انگلیسی را به دنبال داشته است. این مرد انگلیسی به این دو جوان کرد می گوید شما نباید به زبان کردی با هم حرف بزنید. او سپس از یکی از آرایشگران می خواهد که مغازه را ترک کند.

دکتر دانیل کیم استاد دانشگاه لینکولن این شهر که یکی دیگر از مشتریان آرایشگاه است به مرد انگلیسی می گوید شما حق ندارید به افراد بگویید که به چه زبانی حرف بزنند، رفتار شما نژادپرستانه است.

دکتر کیم می گوید از رفتار این مرد انگلیسی خشمگین شدم و نتوانستم در ماجرا دخالت نکنم و به او گفتم نباید از این که دو جوان به زبان کردی با هم حرف می زنند ناراحت باشی. این استاد دانشگاه در ادامه گفته است مرد انگلیسی در توجیه رفتار خود گفته است منظور من این بوده که نباید در زمان کوتاه کردن موی سر با هم حرف بزنند.

اما دکتر کیم می گوید منظور این مرد این بود که آن دو نمی بایست به زبان کردی با هم حرف می زدند. من به آن مرد گفتم شرط می بندم که زبان انگلیسی این دو جوان کرد از کردی حرف زدن شما بهتر است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 159494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha