اختصاص 17 میلیارد ریال به حوزه رفاهی دانشگاه‌ علوم پزشکی ایلام

سرویس ایلام - معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تزریق ۱۵۰۰میلیارد ریال به حوزه رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سیماسادات لاری اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد این مبلغ که حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال است در اختیار معاون توسعه وزارت بهداشت قرار گرفت و اکنون با همکاری معاونت توسعه وزارتخانه، الگوی اختصاص این هزینه را بر مبنای کسری سرانه، تعداد دانشجوی هر دانشگاه و کسری که دارند تدوین شده و طی هفته آینده این مبلغ در دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.

وی افزود: با افزایش ظرفیت ۳۲.۵ درصدی دانشجویان در سال جاری‌، افزایش و جهش هزینه‌های اقتصادی در سال گذشته و رشد هزینه‌های دانشجویان در برخی موارد از جمله تهیه غذا و از طرف دیگر قولی که وزیر بهداشت در جمع معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص تامین سرانه دانشجویی سه میلیون و ۲۰۰ هرار تومانی دادند، بر آن شدیم به طریقی بتوانیم راه حلی برای کمک به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تأمین کمبود بودجه رفاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشیم.

سادات لاری سهم دانشگاه علوم پزشکی ایلام از سهمیه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته از محل هدفمندی یارانه‌ها را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: به طور حتم شرایط خاص دانشگاه علوم پزشکی ایلام را به وزیر بهداشت منتقل می‌کنیم که اگر بشود بتوانیم کمک اولیه برای ساخت یک خوابگاه را در اختیار دانشگاه قرار دهند و در ادامه از پتانسیل وام و فروش ملک‌های دانشگاه برای ساخت این خوابگاه کمک خواهیم گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تلاش برای دریافت تخصیص‌های دیگر تا انتهای سال تحصیلی خبر داد و بیان کرد: در ادامه این مسیر در تلاش برای جذب تخصیص‌های دیگر تا انتهای سال هستیم تا بتوانیم برای رفع مشکلات دانشگاه‌هایی که مورد بازدید قرار می دهیم اعتبار لازم را تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: در بازدیدهایی که از برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته‌ام، مشاهده شد که در اکثر این دانشگاه‌ها علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای، برنامه‌های فرهنگی در جریان هستند و تعداد کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی، حضور دانشجویان در جشنواره‌های فرهنگی، المپیادهای ورزشی و ... رشد داشته است و علیرغم سختی‌ها به این قسمت‌ها توجه شده است.

کد خبر 159493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha