کنگره سه هزار شهید فرصتی برای بیان شاهکارهای ایلام در دوران دفاع مقدس

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در اولین جلسه اجلاسیه شهدای روحانی ویژه کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام عنوان کرد: کنگره ملی شهدای ایلام فرصتی است تا شاخص های استان در دفاع مقدس را مطرح کنیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: مقاومت مردم ایلام در طول جنگ، عملیات آزادسازی میمک، اولین فرمانده ای که در آغاز جنگ شهید شد، اولین استانی که اسیر گرفت تنها بخشی از این شاخصه هاست. یکی هم نقش روحانیت استان است و بالاتر ین درصد جمعیتی جامعه روحانیت که این استان نسبت به کل جمعیت در سطح کشور دارد. باید به سایر شاخصه های شهدای روحانی از جمله نقش آیت الله حیدری ایلامی در ساماندهی مردم در دفاع مقدس به صورت ویژه پرداخته شود.
او گفت: قهرمان های استان ایلام در حوزه دفاع مقدس نیاز به معرفی دارند. در واقع با کنگره شهدا تاریخ بازگو می شود و باید تلاش کنیم به این موارد پرداخته شود.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که باید بطور ویژه به آن پرداخته شود، ترسیم فضای آغازین جنگ تحمیلی در ایلام است. حماسه های مردم ایلام در سال ۵۹ که با کمترین امکانات نظامی و با دستان خالی آفریدند و زمانی که سقوط ایلام قطعی به نظر می رسید ولی مردم، شهر را خالی نکردند و در صحنه ماندند. اینجاست که باید شاهکارهای دفاع مقدس بازگو شود.
سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام نیز در این جلسه گفت: در راستای برگزاری کنگره‌ ملی سه هزار شهید استان ایلام ، شش اجلاسیه با موضوعات تخصصی برگزار می شود که اجلاسیه طلبه و روحانی استان یکی از آنهاست.
وی افزود: آمار بالای شهدای روحانی در ایلام نسبت به سایر استانها نشان می‌دهد که روحانیون استان ایلام در دفاع از کشور به خوبی احساس وظیفه کرده اند لذا نیاز است که در یک فضای علمی، نقش روحانیت در همه ابعاد به خصوص شخصیت آیت الله حیدری ایلامی برای دانشجویان، دانش آموزان و حتی طلاب تبیین شود.
مدیر حوزه های علمیه استان نیز گفت: آیت الله حیدری ایلامی اولین مجتهدی است که لباس رزم پوشید و طراح حملات چریکی بوده و در خط مقدم جبهه نیز حضور داشته است. لذا باید علاوه بر این خصوصیات، وجه علمی ایشان نیز معرفی شود.

کد خبر 15659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha