انتظار می رود نوامبر سال جاری جنگنده های F-35 به ترکیه تحویل داده شوند

سرویس ترکیه - خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی با تأکید بر این که موضوع تحویل جنگنده های F-35 به ترکیه روند عادی خود را طی می کند گفت: انتظار می رود ماه نوامبر سال جاری جنگنده های F-35 به پایگاه هوایی ترکیه در ملاتیه منتقل شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی با تأکید بر این که موضوع تحویل جنگنده های F-35 به ترکیه روند عادی خود را طی می کند گفت: ترکیه از کشورهایی است که در خصوص پروژه ساخت جنگنده های F-35 به تمام مسئولیت های خود چه تعهدات مالی و چه تعهدات دیگر بدون هیچ کمبودی عمل کرده است. ما تمام تعهدات مالی و سهم مشارکتی را که در این خصوص داریم پرداخت کرده ایم. همچنین تولید برخی قطعات این جنگنده ها که توسط ترکیه صورت می گیرد نیز بدون هیچ کم و کاستی انجام شده است.

وی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر این که در حال حاضر آموزش خلبان های ترک جنگنده های F-35 در آمریکا ادامه دارد افزود: علی رغم برخی اظهارات صورت گرفته سیر طبیعی روند تحویل در حال اجرا است. انتظار می رود ماه نوامبر سال جاری جنگنده های F-35 به پایگاه هوایی ترکیه در ملاتیه منتقل شوند. در این خصوص نیز زیرساختارهای لازم ملاتیه به اتمام رسیده است.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله منبج و شرق فرات نیز خاطرنشان کرد: تنها هدف ما در منبج و شرق فرات تروریست ها هستند. ما با صبوری، درایت و شخصیت و هویت خود به این روند ادامه می دهیم. تمام طرح ها و برنامه هایمان برای آنجا آماده است. تلاش می کنیم تا این مسئله را با همکاری متفق های خود در ناتو انجام دهیم. تنها هدف ما تروریست ها هستند. به غیر از این ما با مردمان آن منطقه، هویت و ریشه آنان هر چه باشد، هیچ مشکلی نداریم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 107213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha