واکنش دفتر العبادی به ابراز تمایل برخی گروههای حشدالشعبی برای مشارکت در جنگ یمن

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دفتر نخست وزیر عراق به ابراز تمایل برخی گروه های حشد الشعبی برای مشارکت در جنگ یمن و پشتیبانی از جنبش انصارالله در برابر ائتلاف تحت رهبری عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش کردپرس، سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق بامداد امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با بغداد الیوم اظهار داشت: سازمان حشد الشعبی و داوطلبان ثبت نام شده در آن به صورت رسمی، بخشی از سامانه امنیتی عراق به شمار می آیند و تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح (العبادی) هستند، آنها در داخل خاک عراق وظایف امنیتی انجام می دهند و به دفاع از مرزهای کشور با همسایگان خود در صورت وجود هر گونه خطر و تهدیدی از داخل مرزهای این کشورها می پردازند.

الحدیثی ضمن تاکید بر مخالفت العبادی با هر گونه دخالتی در امور داخلی سایر کشورها همان گونه که دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی عراق را نمی پذیرد، در این باره افزود: قانون اساسی عراق به نیروهای مسلح اجازه انجام تهاجم و عملیات نظامی در هیچ کشور دیگری را نمی دهد.

سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق همچنین تصریح کرد: هر گونه اعلام موضعی خلاف این، تنها بیانگر دیدگاه گوینده آن بوده و بخشی از جهت گیری دولت عراق و یا تمامی نهادهای امنیتی و نظامی و حشد الشعبی نمی باشد، چنین مسئله ای بیانگر سیاست ما نیست و امکان ندارد چنین کاری را انجام دهیم.

این در حالی است که پیشتر ابوولاء الولائی، دبیرکل گردان های "سید الشهداء" وابسته به حشد الشعبی در یک فایل ویدئویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی خطاب به عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن گفته بود که یک سرباز داوطلب تحت فرمان وی می باشد و هر زمان و هر جایی که بخواهد آماده مبارزه است.

کد خبر 62796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha