انتخاب "بیت المقدس" بعنوان پایتخت جدید اسرائیل توطئه جدید صهیونیست ها است

سرویس اذربایجان غربی_ فرماندار پیرانشهر گفت: انتخاب "بیت المقدس" بعنوان پایتخت جدید اسرائیل از سوی آمریکا برگرفته از توطئه جدید صهیونیست ها است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سید علی ترابی؛ فرماندار پیرانشهر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که غروب سه شنبه ( 21آذرماه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر و با حضور دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تبریک 16 آذر، روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، طی سخنانی گفت: بدون شک امنیت و آسایش امروز کشورمان مرهون خون سرخ شهیدانی است که در راه اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده اند و در این راه دانشجویان نیز با تقدیم صدها شهید نقش اساسی را ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: دانشجو نباید از سیاست های روز غافل باشد و یکی از موضوعاتی که امروز جهان اسلام را درگیر خود کرده است تصویب نابجا و نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در خصوص انتخاب بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل است.

ترابی در ادامه خاطر نشان شد، در ماههای اخیر شاهد بودیم که حکومت خودساخته و خبیث "داعش" در منطقه چگونه با وحشی گریهای خود در پی انجام دادن نقشه ها و توطئه های دشمنان اسلام بود که خوشبختانه با دلاورمردی های رزمندگان اسلام پس از مدتی حکومت، از روی نقشه خاورمیانه حذف و نابود گردید.

فرماندار پیرانشهر اظهار داشت: انتخاب "بیت المقدس" بعنوان پایتخت جدید اسرائیل از سوی آمریکا برگرفته از توطئه جدید صهیونیست ها و اشغالگران در منطقه پس از نابودی داعش می باشد که دقیقاً با هدف نابودی وحدت بین مسلمانان انجام گرفته است غافل از اینکه امروز جهان اسلام دارای رهبری فرزانه و حکیمانه است که همیشه یک گام جلوتر از تفکرات صهیونیستی و سردمداران جهان استکبار است.

ترابی اظهار داشت: دانشجو بعنوان نماد اعتدال، عقلانیت و شفافیت در مکانی به نام دانشگاه برای آینده مملکتش برنامه ریزی می کند و با تولید فکر و اندیشه قله های افتخار را فتح می کند.

فرماندار شهرستان پیرانشهر تصریح کرد: یکی از امتیازاتی که ما در دولت های 11 و 12 داشته ایم این بود که زمینه و فرصت برای همه ایده ها و نظرها فراهم شد تا همه برای آبادانی کشورشان تصمم بگیرند، و یکی از شعارهای این دولت حضور همه افراد با همه دیددگاه ها در راستای اعتلای برنامه های نظام است.

وی در ادامه با اشاره به شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها گفت: دانشجو ها باید با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و با بهره گیری از توان علمی خود در راستای راه اندازی و توسعه شرکت های دانش بنیان گام بردارند.

مقام عالی مدیریت در شهرستان پیرانشهر یادآور شد، باید اقداماتی در سطح شهرستان به وجود آوریم که اقتصاد شهرستان فقط متکی به درآمد مرزی نباشد که اگر روزی بنا به مصلحت کشور مرز مسدود شد با مشکلات زیادی مواجه شویم.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش به موضوع مهاجرت روستائیان به حاشیه ی شهرها اشاره کرد و گفت: انتظاری که در این خصوص از دانشجو داریم این است که با تحقیق و پژوهش مراحل اشتیاق هموطنان عزیزمان به کوچ کردن از روستاها و انتخاب زندگی در حاشیه های شهر را بررسی کنند.

فرماندار پیرانشهر در خاتمه ابراز امیدواری کرد که دانشجویان بعنوان بازوی توانا در سطح مدیریتی شهرستان تأثیر گذار باشند لذا انتظار داریم که با هر طرح و ایده ای نو به همکاری مدیریت شهرستان همت گمارند که بدون شک مورد استقبال مدیران قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو هفته پژوهش:

دکتر محمد سلطانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر نیز در این مراسم گفت: دانشجو باید جوینده دانش و علم باشد بنابراین جایگاه واقعی دانشجو بعنوان یک شخص جوینده علم و دانش بسیار باارزش و والا است.

وی ادامه داد: باید تمام تلاش خود را در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بکار بگیرم تا داشجویان ما به جایگاه شایسته و واقعی خود که همان تلاش و کوشش در راه اعتلای سطح علمی وپژوهشی و فرهنگی یک جامعه می باشد، برسند.

سلطانی اظهار داشت: :حضور دانشجویان در دانشگاه باید همراه با روحیه تلاش و علم جویی باشد و بر همین اساس نام گذاری هفته آخر آذرماه در تقویم آموزشی کشور بعنوان هفته پژوهش فرصت مغتنمی را فرام آورده است تا از برترین های حوزه پژوهشی تجلیل شایسته بعمل آید.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دانشگاه در سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ، گفت: اولویت کاری ما در دانشگاه مسائل و جناح بندی های سیاسی نبوده و تنها معیار فعالیت ما اهمیت دادن به حوزه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می باشد که در طی این مسیر هم نیازمند همکاری همه اساتید، همکاران و دانشجویان شاغل در واحد پیرانشهر هستیم.

سلطانی تصریح کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف پژوهشی می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر با اشاره به نقش دانشگاه ها در توسعه فرهنگ گفت: توجه به حوزه فرهنگ بویژه رشد و توسعه فرهنگ ایران اسلامی در دانشگاه ها باید همزمان با حوزه های آموزشی و پژوهشی در دستور کار باشد و حتی در بسیاری از موارد به آن بیشتر پرداخته شود.

در خاتمه این مراسم که همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از جمله قرائت شعر، مقاله و اجرای تئاتر بود از دانشجویان ممتاز علمی، پژوهشی و ورزشی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد./

کد خبر 49997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha