گرفتار شدن شورای شهر کامیاران لای چرخ دنده اولین چالش

سرویس کردستان - انتخاب شهردار برای شورایی که تازه شروع بکار کرده اولین چالش عملکردی محسوب می شود، اما شوراییان دوره پنجم شهر کامیاران لای چرخ دنده های این چالش گرفتار شده اند.

به گزاش کردپرس، با گذشت حدود 80 روز از آغاز فعالیت دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین اقدام 99 درصد از شوراها انتخاب و معرفی شهردار است در حالیکه شورای شهر کامیاران با قرار گرفتن در انتهای جدول انتخاب شهردار در میان شهرهای استان کردستان، هنوز موفق به انجام اولین و شاید مهمترین وظیفه کاری خود نشده اند.
انتخاب شهردار کامیاران شهری که سال‌هاست در این منصب مدیریتی ضعف‌های عملی بسیاری را در پیکره خود شاهد است نه‌ تنها مهمترین دغدغه بهارنشینان کامیاران که به مطالبه عمومی و جدی شهروندان نیز تبدیل‌ شده است.
بحث داغ این روزها در شهر کامیاران میان کاربران فضای مجازی، فعالان مدنی و جمع های اجتماعی و خانوادگی، انتخاب شهردار و طول کشیدن این پروسه است که معنایی جزء وجود اختلاف میان اعضای شورا برای آن نمی توان متصور بود.
رصد فضای مجازی هفته گذشته و همچنین گپ و گفت های شهروندان کامیارانی نشان می دهد موجی از ناامیدی در میان مردم در خصوص اعتماد و انتخاب هایشان نسبت به شورای دور پنجم در حال قوت گرفتن است.
دغدغه شهر تنها دلیل طولانی شدن انتخاب شهردار کامیاران
رئیس دوره پنجم شورای اسلامی شهر کامیاران با اشاره به اینکه تنها دلیل طولانی شدن انتخاب شهردار دغدغه برای انتخاب بهترین گزینه است، گفت: به صورت قانونی شورا تا سه ماه برای انتخاب شهردار فرصت دارد.
ولی وفایی هدف جمعی و نهایی اعضای شورا را ارائه خدمتی در خور مردم این شهر دانست و افزود: شهروندان مطمئن باشند هیچ گونه اختلافی میان اعضای شورا که بتواند فعالیت های مثبت را در راستای توسعه شهر تحت تاثیر قرار دهد، وجود ندارد.
وی با بیان اینکه آنچه که هست جزء اختلاف سلیقه میان اعضا که لازمه توسعه هر چه بیشتر شهر است، چیز دیگری نیست، اظهار کرد: به یقین در 10 روز باقی مانده شهرداری توانا در مدیریت شهری که در درجه اول مردم از انتخاب او خوشحال و راضی باشند، انتخاب و معرفی خواهد شد.
وفایی با اشاره به اینکه کامیاران دارای مشکلات بسیاری در حوزه های شهری است، یادآور شد: برای رفع این مشکلات نیاز به شهرداری قوی است که چهار سال سکان مدیریت شهری را در اختیار بگیرد.
رئیس شورای شهر کامیاران با اشاره به اینکه از میان 42 گزینه ای که برای شهردار شدن رزومه ارائه کرده اند، 6 نفر زن هستند، تاکید کرد: انتخاب یک بانو به عنوان شهردار کامیاران دور از انتظار نیست.
وی در خصوص ویژگی های مورد نظر شورا برای انتخاب شهردار گفت: داشتن سابقه شهرداری یا آشنایی با مدیریت شهری، رزومه کاری موفق، دارای مقبولیت عام، داشتن ادبیات قوی برای ارتباط با شورا، دستگاه های دولتی و نیروهای شهرداری و ارباب رجوع و توانا در ایجاد تغییرات اساسی در شهر از ویژگی های است که فرد متقاضی شهردار کامیاران شدن، باید داشته باشد.
وفایی دوره پنجم را دوره ایی که بیشترین پروژه در شهرداری کامیاران اجرا خواهد شد دانست و اضافه کرد: برای تحقق چشم اندازی که از آینده ترسیم کرده ایم نیاز به شهرداری مقتدر برای اجرایی کردن طرح ها داریم.
وی به تغییر دیدگاه این دوره شورا نسبت به دوره های قبل در انتخاب شهردار نیز اشاره کرد و یادآور شد: شهر کامیاران تاکنون شهرداری که سابقه شهردار بودن یا مدیریت شهری را داشته باشد به خود ندیده است و این مهمترین علت عقب ماندگی شهر در زمینه های مختلف است.
گویا آنچه باعث شکاف بزرگ میان جامعه و مسئولان شده، ضعف فکری و فرهنگی مردم در عادت به یک طرف قضاوت کردن مسایل مربوط به مصلحت اجتماعی است البته نرسیدن مسئولان به آن درجه از توانایی که با قرار دادن عملکردشان در اتاق شیشه ای پاسخگوی انتظارات مردم در مسائل مختلف باشند، نیز در این طرز تفکر موثر است.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب استان کردستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دولت

کد خبر 47984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha