آمریکا باید در عفرین منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند

<p dir="RTL" style="margin-right:40.3pt"> سرویس جهان- فرمانده نیروهای ypj در عفرین از آمریکا خواست به هشدار به اردوغان درباره تهاجم ترکیه اکتفا نکند و برای جلوگیری از حملات هوایی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

به گزارش کردپرس، نوژین دیرک فرمانده نیروهای مدافع زنان کرد در عفرین در یادداشتی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد از سیاست آمریکا در قبال کردهای سوریه انتقاد کرده است.

فرمانده ypg در عفرین با اشاره به این که دونالد ترامپ در مورد حملات بی امان هوایی ترکیه در منطقه عفرین در شمال سوریه فقط به این کشور گوشزد کرده باید احتیاط کند، نوشت: آیا دولت ترامپ اکنون به هیچ چیز به جز منافع آنی خود فکر نمی کند؟

وی در یادداشت خود افزود: درخواست از اردوغان برای احتیاط کردن کافی نیست. آمریکا علاوه بر تحت فشار قرار دادن متحد خود باید برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در عفرین و سایر مناطق روژاوا تلاش کند. رهبران بریتانیا، فرانسه و دیگر کشورهای جهان باید به وظیفه اخلاقی خود عمل کرده و از حملات ترکیه به عفرین جلوگیری کنند.

فرمانده نیروهای مدافع زنان در عفرین با اشاره به این که نیروهای ترکیه و شورشیان مورد حمایت آن در سوریه از سلاح های ساخت آلمان،آمریکا و انگلیس علیه کردها استفاده می کنند از این کشورها انتقاد کرده است.

فرمانده ypj در عفرین از کشورهای غربی خواسته است ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا به حملات خود علیه عفرین خاتمه دهد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 52972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha