کسب رتبه ۶ در نظام رتبه­‌بندی گرین متریک ۲۰۲۲ توسط دانشگاه رازی

سرویس کرمانشاه _ مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی گفت: در نظام رتبه‌­بندی گرین­‌متریک، دانشگاه رازی موفق به کسب رتبه ۶ دربین ۴۵ دانشگاه کشور­، و رتبه ۱۹۵ در بین ۱۰۵۰ دانشگاه جهان شد.

به گزارش کردپرس، دکتر حسین جوانشیری اظهار کرد: در تازه‌­ترین ارزیابی نظام رتبه‌­بندی گرین­‌متریک ۲۰۲۲، دانشگاه رازی موفق شده رتبه ۶ را در بین ۴۵ دانشگاه کشور، و رتبه ۱۹۵ را در بین ۱۰۵۰ دانشگاه جهان کسب کند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه افزود: نظام رتبه‌­بندی گرین­‌متریک از سال ۲۰۱۰ با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف توسط دانشگاه دولتی اندونزی راه­‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این نظام رتبه­‌بندی دانشگاه‌­های جهان را براساس ۶ شاخص عمده ارزیابی می­‌کند، یادآور شد: این شاخص‌­ها عبارتند از: محیط و زیرساخت (وزن ۱۵%)؛ انرژی و تغییرات اقلیمی(وزن ۲۱%)؛ مدیریت پسماند (وزن ۱۸%)؛ آب (وزن ۱۰%)؛ حمل و نقل( وزن ۱۸%)؛ آموزش (وزن ۱۸% ).

دکتر جوانشیری در ادامه بیان کرد: دانشگاه رازی بالاترین امتیاز را در شاخص آموزش و پایین‌ترین امتیاز را در شاخص مدیریت استفاده از آب، کسب کرده است.

وی افزود: این نظام رتبه­‌بندی علاوه بر فضای سبز و طراحی محوطه دانشگاه­، به معیارهایی از قبیل استفاده بهینه از انرژی، تولید انرژی تجدید پذیر، میزان کربن تولیدشده، کاهش تولید و دفع پسماند، مدیریت استفاده از آب­، باز چرخانی آب و استفاده از پساب، حمل و نقل سبز، آموزش و پژوهش در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار توجه می‌کند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه، شرط ورود به این نظام رتبه‌­بندی را درخواست ارزیابی توسط مؤسسه و همچنین تکمیل پرسشنامه خوداظهاری توسط مؤسسه دانست.

وی یادآور شد: دانشگاه رازی از سال ۲۰۱۹ در نظام رتبه‌­بندی گرین­‌متریک شرکت کرده و هر ساله با بهبود رتبه در این نظام رتبه­‌بندی مواجه شده است. سال گذشته دانشگاه رازی رتبه ۲۲۲ را در بین ۹۵۶ دانشگاه و رتبه ۶ را در کشور کسب کرده بود.

دکتر جوانشیری در پایان ضمن تبریک به مجموعه دانشگاه رازی جهت کسب این موفقیت ارزشمند، از زحمات مدیریت سبز دانشگاه به‌ویژه در سالهای اخیر در جهت تحقق اهداف توسعه پایدار و تبدیل دانشگاه رازی به یک دانشگاه سبز قدردانی کرد.

کد خبر 40588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha