راه اندازی 20 هزار نیروگاه خورشیدی در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۲۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در مناطق کم برخوردار استان کردستان نصب و راه اندازی شود.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان گفت: امروز به دلیل محدودیت و گرانی سوخت های فسیلی و مسایل زیست محیطی، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر رشد بسیاری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تابش خورشید بزرگترین منبع تجدیدپذیر انرژی روی کره زمین محسوب می شود، افزود: در همین راستا طرح توسعه انرژی های تجدیدپذیر در قالب طرح های انشعابی و غیرانشعابی و نیز احداث سامانه های خورشیدی به عنوان یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با عنوان اینکه در قالب طرح ساخت نیروگاه های کوچک مقیاس (پنل های خورشیدی) طی پنج سال ( از ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۶) مقرر است تعداد ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی به منظور توانمندسازی اقشار کم درآمد در سطح کشور احداث شود، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر است طی قراردادی ۵ ساله ۲۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در مناطق کم برخوردار استان کردستان نصب و راه اندازی شود.

لهونیان با دعوت از سرمایه گذران حقیقی و حقوقی در راستای سرمایه گذاری و احداث نیروگاه های خورشیدی در مقیاس های کوچک و یا بزرگ در سطح استان، ادامه داد: سرمایه گذران حقیقی و حقوقی دارای زمین شخصی و یا دارای زمین در شهرک های صنعتی یا بر روی سقف مستحدثات در شهرک های صنعتی، می توانند با عقد قرارداد خرید تضمینی بیست ساله نسبت به احداث نیروگاه خورشیدی تا ظرفیت حداکثر ۳ مگاوات اقدام کنند.

وی یادآور شد: در صورت درخواست متقاضی، صدور همزمان دو پروانه احداث تا ظرفیت ۶ مگاوات نیروگاه خورشیدی در دو مکان مجزا برای شخص امکان پذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیان کرد: در این صورت برق تولیدی این نیروگاه ها برای ظرفیت های زیر ۲۰ کیلووات با نرخ پایه ۱۷۵۰۰ ریال و برای ظرفیت های بین ۲۰ کیلووات تا ۳ مگاوات با نرخ پایه ۱۶۵۰۰ ریال برای هر کیلووات ساعت خریداری خواهد شد.

لهونیان گفت: از سرمایه گذاران واجد شرایط درخواست می شود تا نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه ملی مجوزهای کشور به آدرس mojavez.ir در بخش احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک اقدام کنند.

کد خبر 42724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha