هیچ گفتگویی در مورد بازگشت پیشمرگ به کرکوک انجام‌نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد که هیچ گونه گفتگویی میان این وزارت و دولت عراق در مورد بازگشت پیشمرگ ها به کرکوک انجام نشده است.

به گزارش کردپرس، رسانه های عراقی گزارش دادند که هیئتی از سوی دولت این کشور به منظور گفتگو در مورد بازگشت نیروها پیشمرگ به کرکوک وارد اقلیم کردستان شده و در این خصوص مکاتباتی میان اربیل و بغداد صورت گرفته؛ اما جبار یاور تمام این اخبار را تکذیب کرد.

دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در این خصوص به سایت خبری SNNگفت که تاکنون هیچ دیدار و گفتگویی میان مقامات وزارت پیشمرگ و دولت عراق، در مورد بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک، صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد که هیچ مکاتبه ای نیز در مورد انجام نشده و نامه ای رسمی از سوی بغداد به اربیل داده نشدە و این مسئله از حد اخبار رسانه ای فراتر نرفته و در عمل هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفتە است.

نیروهای پیشمرگ در سال 2014 و در نبرد با داعش کنترل کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل را در دست گرفتند، اما پس از پایان جنگ داعش و در 16 اکتبر 2017 دولت عراق با استفاده از نیروهای نظامی خود، کنترل این مناطق را در دست گرفته و نیروهای پیشمرگ از کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه خارج شدند.

کد خبر 62595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha