برای برقراری روابط تجاری با عراق یورو جایگزین دلار شود

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: عراق مبادلات بانکی صرفاً دلاری را با ایران قطع کرده است و باید ارز دیگری را جایگزین دلار کنیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر جلال میرزایی به خانه ملت گفت: ضمن بیان این که عراق مبادلات بانکی صرفا دلاری را با ایران قطع نمود، خاطرنشان کرد: عراق اعلام کرده مبادلات بانکی با ایران با ارز دلار امکان پذیر نیست لذا می توان با مذاکره، روابط را با ارزهای دیگر نظیر یورو امکان پذیر کرد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که باید با دولتمردان عراق وارد مذاکره شده و سازوکار دیگری برای روابط بانکی خود پیدا کنیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ضمن اینکه نباید اجازه دهد روابط با عراق تیره شود باید با مذاکره تدبیری برای برقراری روابط بانکی میان دو کشور بیاندیشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی جریانات در عراق و برخی افراد در داخل به گونه ای اظهار نظر می کنند گویی عراق به دنبال کاهش روابط اقتصادی خود با ایران است در حالی که اینگونه نیست لذا باید مراقب اظهارنظرها بود.

میرزایی گفت: در شرایطی که آمریکا تحریم‌های بانکی علیه ایران قرار داده لازم است روابط با کشورهای همسایه را تقویت کرده و برای برقراری روابط بانکی سازوکارهای جدیدی را در نظر گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر این که نباید روابط همسایگی ما با عراق خدشه دار شود، توضیح داد: بانک مرکزی عراق مدت ها است که با ایران کار نمی کند و در حال حاضر حرف العبادی این است که با دلار نمی توان کار کرد و باید از طریق سازوکار دیگری عمل کرد.

وی افزود: با مذاکره برای افزایش روابط اقتصادی و بانکی، مانع تیرگی روابط ایران و عراق شویم.

کد خبر 74615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha