برای آمریکا متاسف هستم؛ متفق استراتژیک خود را با یک کشیش عوض کرده است

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان رئیس ترکیه در اظهاراتی با واکنش به اقدامات آمریکا علیه ترکیه در ارتباط با موضوع کشیش برانسون عنوان کرد: برای آمریکا متاسف هستم؛ متفق استراتژیک خود را با یک کشیش عوض کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، رجب طیب اردوغان رئیس ترکیه در اظهاراتی با واکنش به اقدامات آمریکا علیه ترکیه در ارتباط با موضوع کشیش برانسون عنوان کرد: کاری که ما می کنیم ارتباطی به دلار ندارد. اگر آنان دلار دارند ما هم خدا را داریم، حرف من این است بیایید اگر دلاری دارید آن را به لیر تبدیل کنید. طلایی دارید رو کنید. همه آنان را فوراً به بانک ها برده و به لیر تبدیل کنید. ما از جایی که افتاده ایم بلند می شویم. دیروز هم بلند شدیم امروز هم بلند می شویم. تنها کافی است که ملت ایستادگی کنند. جای هیچ نگرانی نیست ما همواره تا امروز ایستادگی کرده ایم. در ارتباط با یک کشیش تهدید کردن ترکیه برای رسیدن به خواسته های خود اشتباه است. من از اینجا به آمریکا یک بار دیگر پیامی دارم. متاسف هستم شما متفق ناتو خود را با یک کشیش عوض می کنید.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در این اواخر تحولاتی رخ داده است، اگر آمریکا به متفق استراتژیک خود پشت می کند دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند. اگر ترکیه را با یک کشیش تعویض می کند عذر میخواهم اما چنین رفتاری از سوی آمریکا ما را آزرده خاطر کرده است. آمریکا خیال نکند که با تهدید خواهد توانست ترکیه را به سمتی که دوست دارد بکشاند. ما به عنوان یک دولت قانونی خارج از قانون رفتار نخواهیم کرد. زمانی که ما حکومت را تحویل گرفتیم ترکیه تنها 25 درصد از صنایع دفاعی خود را تولید می کرد این رقم اکنون به 65 درصد رسیده است. آمریکایی که به ما سلاح نمی داد چه شد؟ ما خودمان تولید کردیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 74597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha