الحاق میدان دفاع مقدس ایلام و پارک معلم به باغ‌موزه‌ی دفاع مقدس

سرویس ایلام- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، گفت: با الحاق میدان دفاع مقدس و پارک جنب اداره کل بنیاد، کار باغ‌موزه دفاع مقدس ایلام در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سرهنگ محمدرضا شرف‌بیانی در یک نشست خبری به عنوان روز خبرنگار، عنوان کرد: بحث موزه دفاع مقدس چند سالی بود که مطرح‌شده بود اما به نتیجه‌ای نمی‌رسید و به‌هرحال باید این باغ‌موزه در استان انجام می‌شد که از سال گذشته این کار را آغاز کردیم.

وی افزود: استاندار محترم ایلام به‌عنوان رئیس شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک مطلوبی به احداث باغ‌موزه کردند که همین ساختمان بنیاد حفظ آثار به‌عنوان باغ‌موزه استفاده شود.

شرف بیانی گفت: امیدواریم که در بهمن‌ماه سال جاری شاهد بهره‌برداری از دو فاز این باغ‌موزه باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، یادآور شد: در بخش چاپ و نشر از سال ۹۶ تاکنون حدود ۴۵ عنوان کتاب چاپ‌ شده و امسال نیز ۷ عنوان کتاب و در حوزه بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان نیز سه کتاب آماده و تدوین‌شده است.

شرف بیانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۳۰ هزار نفر از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید کردند و با توجه به اینکه یادمان‌های بکری از دوران دفاع مقدس در استان ایلام وجود دارد باید تلاش شود که زمینه‌های مناسب برای افزایش حضور کاروان‌های راهیان نور در استان فراهم شود و در سیاست کاری ما توسعه یادمان‌های شهدای گمنام در استان قرار دارد.

کد خبر 74464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha