ملتی که اهل قلم نداشته باشد، توسعه نخواهد یافت

سرویس ایلام- معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در همایش روز خبرنگار که توسط خانه مطبوعات ایلام برگزار شد، عنوان کرد: ملتی که اهل قلم نداشته باشد، توسعه نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر محمد نوذری عنوان کرد: جامعه ای که در آن رسانه وجود نداشته باشد، پویا و زنده نیست چراکه وجود خبرنگاران به جامعه هیجان، نشاط و تفکر را تزریق می کند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در انتقال امیدآفرینی و نشاط آفرینی در جامعه کوشا باشند، ادامه داد: نقد حق خبرنگاران است اما این قشر در این زمنیه منصف باشند و تمام زوایای پنهان جامعه را هم ببینند.

با بیان اینکه ، گفت: خبرنگار به هیچ کسی بدهکار نیست و اگر قرار بر شرمندگی باشد تنها شرمنده مردم خواهد بود.

خبرنگار نه با نیش افراط بر تن کسی زخم بزند و نه با تفریط در انفعال قرار بگیرد چراکه آبروی افراد بسیار مهم و حیاتی بوده و امیدآفرینی و نشاط در جامعه نیاز است..
معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: خبرنگاران بایستی چشم بیدار جامعه باشند و مطالبه گری حق خبرنگاران است و باید با حق طلبی در برابر بی عدالتی ایستادگی کنند.

در این مراسم محمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از تهران آمده بود صحبت کوتاهی داشت و مباحث صنفی و تخصصی خبرنگاران را موکول به جلسه‌ی بعدازظهر کرد.

حاشیه‌ها:

- پخش رپرتاژ تبلیغلای شهرداری ایلام در جلسه‌ی روز خبرنگار که خیلی هم طولانی بود باعث ایجاد نارضایتی زیادی شد تا جایی که سرپرست روزنامه قدس در ایلام اعتراض کرد و به شهردار گفت: شما اگر می‌خواستی گزارش عملکرد بدهی بهتر بود خبرنگاران را به یک نشست خبری دعوت می‌کردی نه اینکه به خاطر کمک‌هایی که به برگزاری برنامه روز خبرنگار کرده‌ای در مراسم روز خبرنگار کلیپ تبلیغاتی پخش کنی.

- محمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد از واریز یک هدیه به حساب تمام اعضای خانه مطبوعات در ایران خبر داد.

- حذف تریبون آزاد که یکی از قسمت‌های هر ساله مراسم روز خبرنگار بود باعث انتقاد خبرنگاران شده بود و تنها یک نفر از خبرنگاران توانست کمی حرف جدی در جلسه بزند.

- استقبال کم مدیران دستگاه‌های اجرایی از ماسم روز خبرنگار در ایلام نشان از کم‌لطفی آن‌ها داشت؛ البته مدیران در صدور بیانیه‌های شادباش خود به مناسبت روز خبرنگار در فضای مجازی مسابقه گذاشتند ولی نیامدنشان شاید به خاطر خستگی شرکت فعال در مراسم روز خبرنگار با حضور ضرغامی که پخش مستقیم هم داشت، رمقی برایشان باقی نگذاشته بود.

کد خبر 74406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha