منافع حزبی مانع از اصلاحات و بهبود وضعیت برق‌رسانی در اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در پارلمان کردستان، با اشاره به نابسامانی در حوزه تولید و انتقال برق در اقلیم کردستان، تأکید کرد منافع حزبی و نبود اراده ای جدی مانع اصلی در ایجاد اصلاحات و بهبود در برق رسانی اقلیم است.

به گزارش کردپرس، بهزاد درویش در گفتگو با سایت خبریSNN تأکید کرد که وضعیت حوزه تولید و انتقال برق در اقلیم کردستان دچار نابسامانی و کاستی های بسیاری است و در صورت اصلاحات در این حوزه صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های دولت اقلیم انجام می شود.

رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در پارلمان کردستان افزود قراردادهای منعقد شده اقلیم کردستان با شرکت های تولید برق به زیان دولت اقلیم است و هزینه های بسیاری را بر دولت تحمیل می کند، اما به دلیل اینکه این شرکت ها وابسته به احزاب اقلیم هستند، منافع حزبی مانع از ایجاد اصلاحات در این زمینه و لغو قراردادها است و اراده ای جدی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود در صورت لغو قراردادهای مذکور نزدیک به سه میلیارد دلار در هزینه های دولت اقلیم صرفه جویی شده و با اصلاحات اساسی می توان وضعیت برق رسانی در اقلیم را بهبود بخشید و کاستی های این حوزه را رفع کرد.

همچنین گفت که بنا به قراردادهای مذکور با شرکت های حزبی ک در سال 2010 منعقد شده؛ دولت اقلیم هر ساله 3 میلیارد دلار را برای تأمین سوخت مورد نیاز آنان برای تأمین برق می پردازد و حتی با کاهش و توقف تولید برق از سوی این شرکت ها دولت ناچار است 6 درصد هزینه سوخت شرکت‌ها را پرداخت کند.

بهزاد درویش خاطر نشان ساخت که به جز هزینه سوخت، دیگر هزینه های نیروگاه های تولید برق به 1 میلیارد دلار می رسد و از سوی دیگر تحقیقات کارشناسان نشان می دهد بیش از ٢٠ درصد برق تولید شده در اقلیم هدر داده می شود.

کد خبر 74204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha