اولین مرکز تست هیدرو استاتیک در شهرستان پیرانشهر افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی_ با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی اولین مرکز تست هیدور استاتیک در شهرستان پیرانشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در مراسمی که صبح روز شنبه ( 13 مردادماه) با حضور منصور جلایر، مدیرکل استاندار آذربایجان غربی ، جعفری ، مدیر کل بحران استان آذربایجان غربی، بدلی ، مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی، شهردار و فرماندار پیرانشهر و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در محل شهرک صنعتی پیرانشهر برگزار شد، اولین آزمایشگاه تست هیدرو استاتیک افتتاح شد.

منصور جلایر، مدیر کل استاندار استان آذربایجان غربی در آئین افتتاح این آزمایشگاه با اشاره به اهمیت بحث استاندار سازی در سطح کشور طی سخنانی گفت : سازمان استاندار در سطح کلان اهداف مؤثری را دنبال می کند که در رفاه اجتماعی، ایمنی و سلامتی نقش ارزنده ای را ایفا می کند.

وی ادامه داد: افتتاح آزمایشگاه تست هیدرو استاتیک یک نمونه موفقی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان پیرانشهر بعنوان نمادی از خدمت در راستای تقویت ایمنی مصرف کننده جای تقدیر دارد که امیدواریم با ورود بیشتر بخش خصوصی به چنین پروژه هایی تا حدود زیادی شاهد رفع مشکلات مردم در منطقه باشیم.

جلایر با اشاره به اهمیت نقش سازمان استاندارد در راه اندازی شرکت ها و آزمایشگاهها، اضافه کرد: بر اساس قانون وضع شده هیچ سازمانی غیر از سازمان ملی استاندارد مرجعیت لازم برای تأئید صلاحیت هیچ شرکت و آزمایشگاهی چه در داخل و چه در خارج از کشور را ندارد.

مدیر کل استاندار استان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این نکته که اکنون در سطح کل استان تعداد 32 آزمایشگاه تست هیدرو استاتیک فعال هستند، عنوان کرد : در سطح استان آذربایجان غربی تعداد آزمایشگاههای مورد تأئید سازمان استاندارد سازی که از سال 1390 شروع بکار کرده اند تعداد 60 آزمایشگاه تخصصی می باشند که این آمار غیر از 32 آزمایشگاههای تست هیدور استاتیک و سی ان جی می باشند که در سطح استان فعال هستند.

این مسئول استانی یادآور شد: افتتاح چنین پروژه هایی نه تنها از نظر سرمایه گذاری جای تقدیر دارد بلکه از نظر اشتغال زایی هم بسیار باارزش هست لذا باید سرمایه گذار تمام سعی خود را در راستای تأمین شرایط ایمن در محیط کار را فراهم نماید.

سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از سرمایه گذاری برداران "معروفی" گفت : بدون شک هر کجای این سرزمین سرمایه گذاری در راستای خدمت به مردم صورت پذیرید جای تقدیر دارد بویژه اینکه این مهم در شهرستانی همچون پیرانشهر باشد که دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی می باشد.

وی ادامه داد: وجود چنین شرکتها و آزمایشگاههایی توسط بخش خصوصی در شهرستان پیرانشهر نشان از حاکم بودن امنیت در این منطقه دارد لذا انتظار داریم که سرمایه گذاران بخش خصوصی در آینده نسبت به به چنین اقدامات شایسته ای که هم باعث رفع چهره محرومیت از منطقه و هم باعث رونق تولید و اشتغالزایی افراد بیکار خواهد شد، اقدام نمایند.

ترابی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد رونق و شکوفایی چرخه های تولید در شهرک صنعتی پیرانشهر باشیم.

ایوب معروفی، مدیر عامل آزمایشگاه تست هیدرو استاتیک " نفیس " پیرانشهر هم در ادامه این مراسم طی گزارش مختصری در خصوص این آزمایشگاه گفت :سرمایه گذاری این پروژه کلاً توسط آورده بخش خصوصی صورت گرفته است و برای 12 نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است.

کد خبر 74181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha