باز پس گیری سرزمین های اشغالی توسط ترکیه حق مشروع ملت سوریه است

سرویس سوریه - بشار جعفری، نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل متحد در اظهاراتی با اشاره به دیدار اخیر میان هیئت دولت مرکزی با هیئت مجلس دموکراتیک سوریه عنوان کرده است: در سوریه همه مانند کردها از حقوق یکسانی برخوردار هستند. وی تاکید کرد: باز پس گیری سرزمین های اشغالی توسط ترکیه حق مشروع ملت سوریه است

به گزارش کردپرس، بشار جعفری، نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل متحد و نماینده دولت مرکزی سوریه در مذاکرات آستانه در گفتگو با خبرگزاری K24 با اشاره به دیدار اخیر میان هیئت دولت مرکزی با هیئت مجلس دموکراتیک سوریه عنوان کرد: دیدار صورت گرفته میان دو طرف یک دیدار بسیار مهم بود.

وی در سخنان خود تصریح کرد: دیداری که میان دو طرف صورت گرفته است یک دیدار با موضوعات گسترده بود و در خصوص برخی موارد نیز اقدامات عملی شکل گرفته است. بدین ترتیب هر کس خواهد توانست از حقوق خود دفاع کند. در سوریه هر کسی مانند کردها از حقوق یکسانی برخوردار است.

جعفری در ادامه با انتقاد شدید از اقدامات ترکیه در خاک سوریه خاطرنشان کرد: پس گرفتن تمام سرزمین هایی که ترکیه اشغال کرده است حق مشروع ملت سوریه است. در این خصوص به هیچ عنوان سهل انگاری جایز نخواهد بود. مناطق عاری از درگیری یک اصل موقتی بودن دارد و بدون اجازه دولت مرکزی امکان تمدید آن وجود ندارد. تا کنون ترکیه 10 بار اصل احترام به استقلال سوریه و تعهداتی را که در خصوص این اصل داده است را نقض کرده است. همانگونه که می دانید ترکیه به تعهدات خود در خصوص مناطق عاری از درگیری نیز عمل نمی کند. ترکیه باید به آنجا تنها نیروهایی با سلاح های سبک اعزام می کرد ولی اینگونه عمل نکرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha