با نیچروان بارزانی در خصوص یکپارچگی عراق گفتگو کردیم / هراسی از تظاهرات نداریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق با اشاره به‌ محورهای گفتگو با نخست وزیر اقلیم کردستان در دیدار اخیر میان آن ها درباره تظاهرات در استان های مختلف این کشور گفت: دولت فدرال از تظاهرات هیچ هراسی ندارد و مطالبات معترضان را قانونی می داند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری « الفرات نیوز» حیدر العبادی سه شنبه در کنفرانس هفتگی خود افزود: درخواست اکثر تظاهرات کنندگان قانونی و حق است و ما در تحقق این درخواست ها جدی هستیم.
العبادی افزود: هدف ما متوقف کردن تظاهرات نیست؛ چرا که شهروندان عراقی حق دارند نظر و خواسته های خود را حتی اگر تظاهراتشان هم یک سال به طول بکشد، اعلام کنند و نیروهای امنیتی نیز وظیفه دارند حتی اگر این تظاهرات مسالمت آمیز و یا علیه نظام سیاسی عراق باشد و تظاهرات کنندگان خواستار تبدیل آن از پارلمانی به ریاستی یا تغییر قانون اساسی یا نظام غیر متمرکز اداری باشند، از تظاهرات کنندگان حمایت کنند.
نخست وزیر عراق گفت: اکثر درخواست های تظاهرات کنندگان خدماتی و ایجاد فرصت های شغلی و تامین آب و برق است و ما با تشکیل کمیته های سازندگی به سرعت به این درخواست ها پاسخ خواهیم داد.
حیدر العبادی با تاکید بر عزم دولت فدرال برای باز خواست مسئولان مقصر، اظهار امیدواری کرد که کمیسیون عالی انتخابات هرچه زودتر نتایج بازشماری دستی آراء را با هدف تایید آن از سوی دادگاه فدرال اعلام کند تا احزاب برنده انتخاباتی بتوانند هیئت رئیسه مجلس جدید و ریاست جمهوری عراق را انتخاب و به نخست وزیر جدید اجازه تشکیل کابینه را بدهند.

العبادی درخصوص دیدار اخیر خود در بغداد با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان نیز گفت: در این دیدار در خصوص مسائلی که به تقویت و حدت و یکپارچگی عراق و امنیت و ثبات آن بیانجامد گفتگو و در باره تسریع در تشکیل دولت جدید عراق و گسترش خدمات رسانی در کشور تاکید کردیم.
وی افزود: روابط بین بغداد - اربیل روابطی ریشه ای و اساسی است و ما خواستار همزیستی بین طرفین در عراق واحد هستیم، چرا که درخواست های گذشته کردها از جمله همه پرسی و غیره پایان یافته و ما این مسائل را پشت سر گذاشته ایم و اکنون رو به جلو حرکت می کنیم.
نخست وزیر عراق گفت: با نیچروان بارزانی در خصوص اشکال در منظومه خدمات رسانی و بی کاری گفتگو کردم و قصد دارم نام افرادی را که درفساد دست داشته اند به زودی در رسانه ها منتشر کنم.
نخست وزیر عراق همچنین بر عزم خود برای مبارزه با فساد و شناسایی و تعقیب هسته های خاموش تروریستی تاکید کرد.

کد خبر 73961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha