تداوم کمک انگلیس به اقلیم کردستان و  اصلاحات در وزارت پیشمرگ

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سرپرست وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در کنفرانس خبری مشترک با سرکنسول انگلیس در اربیل، گفت که اصلاحات در این وزارت و نیروهای پیشمرگ ادامه دارد؛ همچنین سرکنسول انگلیس نیز بر تداوم کمک های کشورش به اقلیم تأکید کرد.

به گزارش کردپرس، سایت خبری خندان گزارش داد که کریم شنگالی سرپرست پیشمرگ اقلیم کردستان پس از مراسم فارغ التحصیلی افسران شرکت کننده در دوره آموزشی اصلاحی وزارت پیشمرگ، طی کنفرانس خبری مشترک با مارتن وار، سرکنسول انگلیس در اربیل که در این مراسم حضور داشت؛ گفت که روند اصلاحات در وزارت پیشمرگ ادامه دارد.

وی افزود که یکی از عمده ترین اقدامات انجام شده در راستای اصلاحات در وزارت پیشمرگ در خصوص ادغام دو لشکر 70 وابسته به اتحادیه میهنی و لشکر 80 وابسته به حزب دمکرات بوده و این اقدامات ادامه دارد و هیچ حزبی مانع این اقدامات نبوده و نیروهای این دو لشکر نیز خود خواهان ادغام و اصلاحات هستند.

همچنین تأکید کرد که پروژه اصلاحات برای وزارت پیشمرگ حائز اهمیت بوده و از این طریق نیروهای پیشمرگ منسجم شده و سازمان دهی می شوند.

همچنین شبکه تلویزیونی ان. آر. تی نیز گزارش داد که مارتن وار در این کنفرانس خبری اعلام کرد که کمک های کشورش به اقلیم و نیروهای پیشمرگ، در چارچوب قانون اساسی عراق، ادامه می یابد.

وی تأکید کرد که اجرای اصلاحات در تمام ارگان ها و ارکان سیاسی، نظامی و اقتصادی، اقلیم کردستان، به منظور پیشرفت اقلیم و حل مشکلات ضروری است.

همچنین گفت که اصلاحات در وزارت پیشمرگ بسیار مهم و مؤثر بوده و بر پیشرفت و افزایش توانایی این نیروها تأثیر مثبت خواهد داشت.

لازم به ذکر است که اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان با کمک ائتلاف جهانی ضد داعش به رهبری آمریکا آغاز در حال انجام شدن است و دوره آموزشی افسران پیشمرگ نیز در چارچوب این اصلاحات برگزار شده است.

کد خبر 73931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha