پایان اعتصاب قصابان سقزی با افزایش قیمت گوشت و رفع محدودیت کشتار دام

سرویس کردستان- خودداری ۳ روزه قصابان شهرستان سقز از عرضه گوشت قرمز، با افزایش قیمت گوشت و رفع محدودیت کشتار دام ماده غیرآبستن پایان یافت.

به گزارش کردپرس؛ در ۳ روز گذشته تعدادی از قصابان سقزی در اعتراض به قیمت اعلام شده گوشت، محدودیت کشتار دام ماده، افزایش قیمت دام زنده بعلت قاچاق یا صادرات گوشت گوساله و... از عرضه گوشت خودداری کردند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

رئیس اتحادیه موادپروتئنی سقز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: پس از بررسی مشکلات و خواسته های قصابان سقز، بررسی قیمت گوشت در شهرهای اطراف و افزایش قیمت دام زنده، جلسه ای با حضور ادارات مرتبط در فرمانداری ویژه برگزار شد.

لطیف قادرزاده افزود: در این نشست محدودیت کشتار دام ماده غیرآبستن برداشته شد و قیمت گوشت گوساله نر با استخوان ۳۶ هزار و بدون استخوان ۴۶ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: قیمت گوشت گاو ماده هم با استخوان ۳۰ هزار و بدون استخوان ۳۸ هزار تومان تعیین شد.

قادرزاده گفت: با توافقات انجام شده هم اکنون کشتار دام در کشتارگاه شهرداری شروع و از ظهر امروز قصابی ها فعالیت عادی خود را شروع می کنند.

گفتنی است این دومین بار است که قیمت گوشت در ۸ ماه گذشته در سقز افزایش می یابد.

پیش از این قیمت گوشت گوساله نر در مورخه ۶ تیر ۹۷، با استخوان ۳۲ و بدون استخوان ۴۲ هزار تومان تعیین شده بود.

حال با توجه به افزایش چندباره قیمت گوشت؛ مردم خواستار نظارت دقیق بر قصابی ها هستند چرا که تمامی گوشت ها تحت عنوان گوشت درجه یک و گوساله به مردم عرضه می شود و خبری از گوشت درجه ۲ و یا ماده (در سال های گذشته تاکنون) نبوده و نیست.

کد خبر 73927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha