سفرا نوک پیکان جنگ اقتصادی علیه کشور

سرویس ایران- در حالی که شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست سفرای ایران در خارج از کشور می توانند شرایط جذب سرمایه گذار بیشتر و ورود ارز به کشور را مدیریت نمایند.

به گزارش کُردپرس، در شرایط کنونی سفرا می توانند نقش پررنگ تری در حوزه اقتصادی ایفا کنند، چرا که پس از انقلاب از حداقل ظرفیت سفرا در بخش اقتصادی استفاده شده در حالی که می توانستیم از حداکثر ظرفیت سفرا استفاده کنیم.
جایگاه سفارتخانه ها در حوزه اقتصادی باید تقویت شود
پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشستی با سفرای ایران در خارج از کشور ،اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه و در ساختار وزارت خارجه با توافق مجلس و دولت ساختار معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه احیا شد و براساس آن ماموریت های اقتصادی نیز باید در این وزارتخانه اجرایی شود.شرایط کنونی بهترین موقعیت برای جراحی اقتصادی در کشور است. احیای معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه کفایت نمی کند و باید ساختارها نیز متناسب با آن تغییر یابد.
در شرایط تحریم مجلس و دولت با مسائلی چون فروش نفت و مقابله با تحریم ها مواجه هستند.شرایط کنونی بهترین موقعیت برای اصلاح ساختار نظام بانکی و جراحی اقتصادی در کشور است و نقش سفرا به عنوان رابطان اقتصادی کشور در خارج از ایران بسیار مهم است.سفرا می توانند پیشنهادات خود را در حوزه مسائل اقتصادی و آنچه که در خارج از مرزها بصورت عینی می بینند به مجلس بعنوان حوزه نظارتی-قانونگذاری و دولت بعنوان حوزه اجرایی ارائه دهند و اعلام کنند چه توقعاتی از دستگاه های اجرایی دارند و مجلس نیز در بخش نظارتی چه کمکی می تواند به سفارتخانه ها کنند تا بتوان سرمایه گذار بیشتری جذب کنند.
کد خبر 73914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha