برخی پیمانکاران شاغل در مناطق زلزله زده ورشکسته و فراری شدند/ سلفی بگیرها دیگر به منطقه نیایند!

سرویس ایران-نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس گفت: برخی از پیمانکارانی که در مناطق زلزله زده مشغول کار شدند، بعد از مدتی ورشکست شده و فرار کردند.

شهاب نادری در، در خصوص گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد عملکرد دستگاه ها در زلزله کرمانشاه، گفت: این که کدام دستگاه ها در زلزله کار کرده اند و از کدام ها راضی هستیم را باید از مردم بپرسیم. البته من از هلال احمر راضی بودم و می دانم که استاندار کرمانشاه واقعاً زحمت کشیدند.
نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برای این که دقیق متوجه عملکرد دستگاه ها شویم باید به مناطق زلزله زده برویم و پیشرفت کارها را ببینیم. امروز ما واقعاً در بحث ساخت و ساز ها با مشکل مواجه هستیم. در حال حاضر به مردم برای ساخت خانه تسهیلات 40 میلیون تومانی می دهند؛ با این وضعیت اقتصادی که نمی توان با این مبلغ خانه ساخت.
وی ادامه داد: علاوه بر این بانک ها در پرداخت این وام ها همکاری های لازم را ندارند. مثلا مردم به بانک کشاورزی خیلی معترض هستند ولی بنیاد مسکن، سپاه پاسداران یک سری اقداماتی را انجام داده اند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخی از پیمانکارانی که آمدند در منطقه مشغول کار شدند بعد از مدتی ورشکست شدند و فرار کردند، گفت: من پیشنهاد دادم که این بنا ها و پروژه های نیمه کاره را به بسیج سازندگی بسپاریم چون احتمال این که بسیج سازندگی این بنا ها را با هزینه خودش به سرانجام برساند بیشتر از نهاد های دیگر است.
وی با تاکید بر این که باید دولت و به خصوص بنیاد مسکن با توجه به بودجه ای که بابت کار دریافت کرده است پای کار بیایند، اظهار داشت: چند ماه دیگر دوباره فصل زمستان از راه می رسد و مردم دوباره در سرما و برف و بوران گرفتار می شوند. تجهیزاتی مانند کانکس و چادر امکانات اولیه ای بود که موقت در اختیار مردم قرار گرفت، ما باید هر چه زودتر به سراغ بازسازی و ساخت برویم.
نادری در مورد خسارات زلزله اخیر 5/9 ریشتری اخیر گفت: این زلزله تلفات جانی نداشت اما خساراتی به ساختمان ها و جاده ها وارد کرد و حدود 300 نفر هم جروح شدند اما هیچ اقدامی برای کمک رسانی انجام نشد؛ تنها آقای استاندار زحمت کشیدند به منطقه آمدند و به مردم دلداری دادند؛ مردم هم حق دارند نگران باشند چرا که هر روز شاهد پس لرزه هستند.
وی همچنین در خصوص بحث پول هایی که از طرف برخی از سلیبریتی ها برا کمک به مردم مناطق زلزله زده جمع آوری شده بود، گفت: این پول ها هنوز تعیین تکلیف نشده است و من به این افراد می گویم که دیگر سلفی بگیر ها به مناطق زلزله زده نیایند چون خیلی ها آمدند قول دادند ولی فعلاً کاری از پیش نبرده اند.
به گزارش کُردپرس به نقل از خانه ملت،نماینده مردم پاوه در مجلس ابراز داشت: البته در حوزه من هیچ سلیبریتی نیامد ولی در مناطقی که رفتند کاری ازپیش نبرده اند باید از آن ها پرسید که چرا اقدامی انجام نمی دهند مردم به آن ها اعتماد کردند و مبالغی را در اختیارشان قرار داده اند، باید امانت دار خوبی باشند و کارهایشان را سریع تر پیش ببرند.
کد خبر 73912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha