استاندار واسط عراق به ایلام می آید / اختصاص ارز 4200 تومانی به زائران اربعین

سرویس ایلام – استاندار ایلام درجلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی از سفر استاندار واسط عراق به استان ایلام در هفته‌ی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی دشتکی گفت: در این دیدار، در خصوص به حداقل رساندن اختلاف نظرهای پایانه مرزی مهران، بحث اربعین، تجار، بازرگانان و ترانزیت کالا و خدمات بین دو طرف مرز، بحث و گفتگو خواهد شد.

وی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی پیرامون جلسه استانداران استان های مرزی با سفرا و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، عنوان کرد: در این دیدار از سفرای ایران و عراق دعوت شد که به استان ایلام سفر داشته باشند که مقرر شد ظرف چند هفته آینده در خدمت دکتر مسجدی سفیر ایران در عراق باشیم.

سلیمانی دشتکی افزود: در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات مرز، روابط تجار و بازرگانان بین دو کشور ایران و عراق، ترانزیت کالا و خدمات از مرز مهران با سفیر عراق تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در این جلسه به موضوع تقویت بازارچه های چیلات و چنگوله پرداخته شد و بر فعال سازی طرف عراقی در تکمیل زیرساخت ها در آن طرف مرز تاکید گردید.

استاندار ایلام ظرف چند روز آینده استاندار واسط عراق در راستای مسائل و موضوعات پیش روی ایران و عراق در دو طرف مرز به ایلام سفر خواهد کرد.

اختصاص ارز 4200 تومانی به زائران اربعین

سلیمانی دشتکی به موضوع ارز مورد نیاز برای صدور روادید زائران اربعین حسینی پرداخت و توضیح داد: به تمامی زائران ارز 4200 تومانی تعلق خواهد گرفت.

وی در مورد نحوه‌ی دریافت و پرداخت این ارز افزود: معادل ریالی ارز موردنیاز را از زائر در ایران اخذ می‌کنیم و با مطالباتی که نزد طرف عراقی داریم آن‌ها را مبادله می‌نماییم.

استاندار ایلام به تمامی زوار اربعین اطمینان خاطر داد: امسال تمام امکانات رفاهی، خدماتی، بهداشتی و تکمیل زیرساخت‌ها در استان ایلام مهیا شده تا زائران با رضایت خاطر سفر معنوی خود را انجام دهند.

کد خبر 73869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha