اربیل و بغداد بر سر بازگشایی راه ارتباطی اربیل و کرکوک به توافق رسیدند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هیئت‌های دولت عراق و اقلیم کردستان، پس از برگزاری چندین نشست بر سر بازگشایی راه ارتباطی میان اربیل و بغداد به توافق رسیدند.

به گزارش کردپرس، پایگاه خبری- تحلیلی شارپرس گزارش داد که هیئت های اقلیم کردستان و دولت عراق، طی چندین روز گذشته چندین نشست را به منظور گفتگو در مورد بازگشایی راه ارتباطی میان اربیل و بغداد برگزار کرده اند.

طبق خبر امروز یک شنبه 7 مرداد/ 29 جولای هیئت های اربیل و بغداد پس از برگزاری نشست نهایی در مورد بازگشایی این راه ارتباطی به توافق رسیده اند.

طرفین توافق کرده اند که ضمن بازسازی این راه ارتباطی، پست بازرسی و گمرک نیز در آن احداث شود.

جاده اربیل و بغداد پس از وقایع 16 اکتبر 2017و ورود نیروهای عراقی به کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه، طی درگیری های میان آنان و نیروهای پیشمرگ در منطقه پردی(آلتون کوپری) مسدود شده و طی این مدت مسدود بوده بازگشایی آن به جز توافق اربیل و بغداد و صدور فرمان از سوی نخست وزیر عراق، مستلزم بازسازی و رفع آسیب های وارده به آن از جمله بازسازی پل ارتباطی واقع در این جاده است.

پیش‌تر مقامات اقلیم اعلام کرده بودند که دولت عراق در زمینه بازسازی این پل همکاری نکرده و به همین دلیل امکان تردد وسایل نقلیە از جاده مذکور وجود ندارد.

کد خبر 73813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha