مهمترین بازیگر در حل مسئله کردها همچنان HDP است

سرویس ترکیه - آیهان بیلگن سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرد: در حل و فصل مسئله کردهای ترکیه موثرترین بازیگر حزب دموکراتیک خلق ها است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، آیهان بیلگن سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرد: نمی توان گفت این حزب از نمایندگی کردها دست برداشته باشد. البته که در حل و فصل مسئله کردهای ترکیه موثرترین بازیگر حزب دموکراتیک خلق ها است. ولی دیگر نمی توان مسئله کردها را تنها با تکیه بر موضوع هویتی مورد بحث قرار داد. مبارزات طبقات اجتماعی با مبارزات فرهنگی در ترکیه ادغام شده است. یکی از مهمترین دلایل این موضوع نیز مقوله مهاجرت است. مهاجرت کردهای ترکیه به مناطق غرب ترکیه باعث شده است تا مسئله کردها از یک موضوع منطقه ای خارج شود.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: مسئله بیکاری در شهرهای بزرگ، جنایت، مسائل اجتماعی و تمام موضوعات مشابه این چنینی به بخشی از مسئله کردها تبدیل شده است. کسانی که مسئله کردهای ترکیه را تجزیه و تحلیل می کنند با تفکیک این مسئله از مسائل دیگر و تنها به صورت مطلق پرداختن به مسئله کردها باعث ایجاد مشکلات در حل موضوع می شود. مسائلی که در دهه 90 میلادی با آن روبه رو بودیم به شکل های بسیار مختلفی تبدیل شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha