نیچروان بارزانی: در حال گذار از مرحله‌ دشوار هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر اقلیم کردستان از احزاب اقلیم خواست که با وجود اختلافات داخلی میان خود، در مورد مسائل سرنوشت ساز اقلیم و در تعامل با احزاب عراقی و بغداد، به صورت متحد و با مواضع مشترک عمل کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت رسمی حزب دمکرات کردستان، نیچروان بارزانی امروز یک شنبه 7 مرداد/29 جولای در مراسم افتتاح نیروگاه تولید برق در منطقه بازیان استان سلیمانیه، ضمن اشاره به مشکلات و کمبودهای اقلیم کردستان در زمینه تأمین برق مورد نیاز، تأکید کرد که این نیروگاه می تواند بسیاری از این کمبود ها را رفع و بخش مهمی از برق مورد نیاز اقلیم را تأمین کند.

نخست وزیر اقلیم کردستان، با اشاره به اینکه پیشرفت و گسترش شهرهای اقلیم نیاز به برق را افزایش داده گفت که این پروژه پیش از حمله داعش به اقلیم آغاز شده بود، اما جنگ داعش موجب تعویق پروژه های عمرانی شده و از این پس دولت اقلیم تمامی پروژه های عمرانی را در همه مناطق اقلیم بدون هیچ گونه تبعیض و تفاوتی اجرایی می کند.

وی تصریح کرد که اقلیم با مشکلات و کاستی هایی روبرو است، اما این کاستی ها در حدی نیست که احزابی که در حاکمیت حضور ندارند اقدام به سیاه نمایی در مورد شرایط اقلیم و عملکرد دولت می کنند.

نیچروان بارزانی از تمام احزاب اقلیم خواست که با وجود اختلافات داخلی میان خود، در مورد مسائل سرنوشت ساز اقلیم کردستان با اساس قرار دادن منافع عمومی مردم اقلیم با یکدیگر متحد بوده و با یک موضع مشترک در بغداد با احزاب و جریان های عراقی و دولت مرکزی این کشور وارد گفتگو و تعامل شوند.

وی با اشاره به اینکه اقلیم در حال خروج از مرحله دشوار اخیر است؛ از تمام احزاب خواست در قالب یک تیم مشترک و واحد به بغداد رفته و با طرف های عراقی به گفتگو بپردازند.

کد خبر 73802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha