حمایت کُردها از رهبری بشار اسد در مقابل اعطای خودمختاری

سرویس جهان- دکتر پاول فلگنهاور احتمال داد کردهای سوریه در مقابل اعطای خودمختاری در شمال سوریه، از ادامه حکومت بشار اسد در سوریه حمایت کنند.

به گزارش کردپرس، کردهای سوریه که از ادامه حمایت آمریکا ناامید شده و نگران تهدیدهای ترکیه هستند، بهترین مسیر را مذاکره با دولت سوریه با توجه به پیروزی های اخیر آن در مقابل نیروهای شورشی یافته اند. کردها از نتیجه دور اول مذاکره با دولت بشار اسد ابراز رضایت کرده اند هر چند دولت مرکزی سوریه تاکنون واکنشی درباره نتیجه مذاکرات نشان نداده است.

دکتر پاول فلگنهاور، کارشناس روس مسائل روسیه و خارومیانه در یادداشتی که در سایت موسسه جیمزتاون درباره وضعیت در سویه و مذاکرات کردها با دمشق منتشر کرده، نتیجه مذاکره طرفین را پیش بینی کرده است.

دکتر فلگنهاور گفته است به احتمال زیاد، کردها ادامه ریاست بشار اسد به عنوان رهبری مقتدر در سوریه را خواهند پذیرفت البته اگر در مقابل، خودمختاری گسترده در شمال به آنها اعطا شده و در مقابل تهدیدهای اردوغان از آنها محافظت شود.

وی درباره مذاکره نیروهای کرد سوریه با دمشق می گوید یک طرف مثبت قضیه این است که کردها موضعی خنثی در برابر نیروهای وابسته به بشار اسد در طول این هفت سال بحران داشته اند. با این حال، مشکلاتی میان کردها و دولت بشار اسد بویژه بر سر منابع نفت و گاز وجود دارد.

کد خبرنگار:40101

کد خبر 73784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha