تاسیس تلویزیون کردی Amed TV در دیاربکر ترکیه

سرویس ترکیه - در پی لغو وضعیت اضطراری در ترکیه اولین تلویزیون کردی که بعد از لغو این وضعیت تاسیس شده است تلویزیون کردی Amed TV در دیاربکر است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، در پی لغو وضعیت اضطراری در ترکیه اولین تلویزیون کردی که بعد از لغو این وضعیت تاسیس شده است تلویزیون کردی Amed TV در دیاربکر است. بعد از آن که در چارچوب وضعیت اضطراری در ترکیه بسیاری از شبکه های تلویزیون کردی در ترکیه بسته شده و مجوز فعالیت خود را از دست داده بودند تلویزیون دیگری جایگزین آنان نشده بود. این تلویزیون که از سوی فرهاد مهمت اوغلو، خبرنگار سابق کُردست نیوز، تاسیس شده است یک تلویزیونی با محتوای برنامه های فرهنگی – هنری می باشد.

این تلویزیون که دفتر مرکزی آن در منطقه کایا پینار دیاربکر واقع شده است بعد از طی روند قانونی و کسب مجوز فعالیت هم در بخش تلویزیونی و هم در بخش رادیویی برنامه های خود را آغاز کرده است. تلویزیون در حال حاضر تنها به پخش فیلم و کلیپ های کردی می پردازد. در بخش رادیویی نیز در کنار برنامه های زنده به پخش آثاری از هنرمندان معروف کرد می پردازد.

فرهاد مهمت اوغلو در گفتگو با خبرگزاری صدای آمریکا در خصوص تلویزیون جدیدی که تاسیس کرده است گفت: در چنین دوران سختی که منطقه کردنشین ترکیه پشت سر می گذارد و در شرایطی که رادیو و تلویزیون ها بیشترین فشارها را متحمل شده اند در حد بسیار کمی هم که باشد در پی خدمت رسانی به مردم کرد در زمینه فرهنگی و هنری هستیم. البته که شرایط بسیار دشوار است. ولی در این شرایط در تلاش برای خدمت به مردم خود و پیشرفت هستیم. می دانیم که در منطقه کردنشین ترکیه رادیو و تلویزیون ها با چه مسائلی روبه رو هستند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha