والیبالیست مهابادی  جوان ‌ترين مربي ايراني

سرویس آذربایجان غربی- آكو كريمي نخبه مهابادي به عنوان جوان‌ترين مربي ايراني و نفر برتر در بخش تئوری و عملی در بین بزرگان والیبال دنیا، موفق به دريافت مدرک مربيگري بين‌المللي سطح٢(کاتاگوری۲) شد.

به گزارش کردپرس، آکو کریمی شنبه 6 مرداد در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: دوره مربيگري بين‌المللي سطح٢، به مدت ٥ روز در كشور مجارستان و در شهر بوداپست (تاتا) و زير نظر مربي و مدرس مطرح و بزرگ فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) آقاي نجات سانچاک از کشور ترکیه برگزار گرديد.

وی افزود: در اين دوره ۳۲ نفر مربی از سراسر جهان از جمله كشورهاي آلمان، صربستان، مجارستان، اسلواکی، آفریقای جنوبی، آمریکا، ایرلند حضور داشتند.

والیبالیست مهابادی اظهار داشت: در این دوره مربیان با آخرین و جدیدترین مهارتها شامل مهارتهای رفتاری و مدیریت مربیان، تئوری برنامه‌ریزی تمرینات، بدنسازی والیبال و آشنایی با تمرینات قدرتی و پلایومتریک، تاکتیک‌های پیشرفته دفاعی و هجومی والیبال، تاکتیک‌های گرم کردن، آنالیز و چینش حرفه‌ای ترکیب تیم‌ها، مهارتها و تکنیک‌های پیشرفته پاس، سرویس، آبشار و دفاع ،آشنایی با نحوه والیبال حرفه‌ای آمریکا، والیبال ساحلی (تاریخچه و مهارتهای تکنیکی) و آسیب‌شناسی ورزشی و نحوه روبرو شدن با آنها آشنا شدند.

کریمی گفت: مدرک بین المللی سطح 2 والیبال بالاترین مدرک بین المللی مربیگری والیبال در جهان است و شرایط حضور و مدارک لازم برای شرکت در کلاس مربیگری سطح 2 بین المللی والیبال داشتن کارت مربیگری بین المللی سطح یک که حداقل دو سال از تاریخ اخذ آن گذشته باشد، حداقل 2 سال فعالیت در رده های ملی یا باشگاهی ، قبولی در course online FIVB و تسلط به زبان انگلیسی است.

گفتنی است؛ "آکو کریمی" متولد سال 1370 و دانشجوی دکترای رشته مکانیک دانشگاه تکنیک TUM مونیخ آلمان و LJU لوبلیانا اسلوونی است. این والیبالیست مهابادی فرزند "طاهر کریمی" مربی بین‌المللی و پیشکسوت شهرستان مهاباد و از داوران ملی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران و نامزد داور بین المللی والیبال است که موفق به حضور در قضاوت فینال جام ملت های آسیا، فینال تور جهانی والیبال ساحلی و حضور 2 سال پیاپی در لیگ جهانی والیبال از جمله بازی های حساس ایران -لهستان و ایران- ایتالیا و آرژانتین - ایتالیا شده است.

کد خبر 73749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha