اقلیم و بغداد در آستانه توافق نهایی برای بازگشایی جاده اربیل - کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسئول اطلاع رسانی استانداری اربیل تاکید کرد که یک هیئت از این استان برای دستیابی به توافق نهایی بر سر بازگشایی جاده ارتباطی میان کرکوک و مرکز اقلیم کردستان، با مراجع ذی ربط در بغداد گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، حمزه حامد، مدیر بخش اطلاع رسانی استانداری اربیل عصر امروز (شنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز اعلام کرد که یک هیئت از این استان متشکل از سرلشکر عبدالخالق طلعت، فرمانده پلیس، هنر نوری، مدیرکل بازسازی، نماینده وزارت پیشمرگ و نماینده دولت اقلیم کردستان در بغداد، با مسئولان ذی ربط در این شهر به گفت و گو خواهد پرداخت.

به گفته حامد، هدف از گفت و گوی فردا (یک شنبه) هیئت های اربیل و بغداد تکمیل نقاط مورد توافق و نهایی کردن توافق دوجانبه برای بازگشایی جاده ارتباطی میان استان مورد مناقشه کرکوک و مرکز اقلیم کردستان است.

مسئول اطلاع رسانی استانداری اربیل با یادآوری این که دو طرف هفته گذشته نیز با یکدیگر گفت و گو کرده و بر سر چندین نقطه به توافق رسیدند که مهم ترین آنها احداث یک پل موقت برای تسهیل تردد از جاده اربیل - کرکوک تا زمان بازسازی پل تخریب شده "آلتون کوپری" (پردی)، مدیریت گمرک و مسائل مربوط به بازرسی می باشد، تاکید کرد که برخی موارد توافق نیازمند موافقت هیئت وزیران دولت فدرال عراق است.

حامد با تاکید بر این که بازگشایی جاده اربیل - کرکوک اهمیت زیادی برای سراسر عراق دارد و عبر و مرور کالاهای تجاری و گردشگران را تسهیل می بخشد، خاطر نشان ساخت که این مسئله سهم چشمگیری در بهبود فعالیت اقتصادی نیز خواهد داشت.

این در حالی است که پیشتر راکان سعید الجبوری، سرپرست استانداری کرکوک از برگزاری نشست مشورتی مشترک میان دولت فدرال و دولت اقلیم کرستان در مقر فرماندهی پلیس فدرال در مرکز این استان خبر داده و تاکید کرده بود که این کار در راستای اجرای فرمان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای بازگشایی جاده کرکوک - اربیل از طریق پل واقع در بخش آلتون کوپری انجام شده است.

به گفته الجبوری، نمایندگان دفتر نخست وزیر، فرماندهی عملیات مشترک، فرماندهی پلیس فدرال و وزارت مسکن و بازسازی از سوی دولت عراق و مسئول نمایندگی اقلیم کردستان در بغداد، مدیر پلیس اربیل، نماینده وزارت پیشمرگ و مدیرکل راه های این استان نیز به نمایندگی از دولت اقلیم در این نشست که سه شنبه هفته گذشته برگزار شده، حضور یافتند و ضمن بررسی گزارش های فنی مربوط به پل آسیب دیده آلتون کوپری و امکان بازسازی این پل ظرف چند ماه آینده، برای احداث یک پل آهنی موقت با هدف تسهیل تردد تا زمان بازسازی پل مذکور ابراز تمایل و بر اهمیت ادامه ارتباط و هماهنگی برای تسریع در بازگشایی جاده کرکوک - اربیل نیز تاکید کردند.

کد خبر 73747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha